OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Supporttekniker hos vår kund med minst 3 års erfarenhet inom IT-support. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, har goda tekniska kunskaper och en god kommunikativ förmåga.
Arbetstiden är upplagd i 3-skift men större delen av arbetet sker på dagtid. För att lyckas i rollen krävs ett stort eget ansvar och att man vill jobba obekväma tider några dagar i månaden.
Rollen som Supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar samt även övervakning. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer.
Arbetsuppgifter
Bemanna servicedesk; ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
Säkerställer information och klassning, prioritet etc
Löser incidenter enligt SLA /OLA
Eskalerar till nivå 2 & nivå 3
Uppdaterar kunskapsdatabasen
Felsökning av både hård- och mjukvara
Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
Utskick av beställda programvaror
Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
Administrera användarkonton
Krav
Minst 3 års erfarenhet inom IT-support.
Erfarenhet av kontohantering i Active Directory
Vana av att arbeta med skrivare och PC
Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
Har hög social kompetens
Är driven och trygg i sig själv
Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Stockholm.
Välkommen att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig.
Anställning på DJV som konsult inom affärsområdet Drift & Support.
Intervjuer sker löpande. Minst 2st referenser kommer att efterfrågas.
Rollen är säkerhetsklassad, utdrag från polisregistret och UC-kontroll kommer att genomföras.
Ansvarig rekryterare: Paulina Unger 070 265 09 00 / paulina.unger@djv.se
Kort om DJV
DJV står för Du – Jag – Vi och har sedan starten, 2014, erbjudit konsulttjänster inom IT och verksamhetsutveckling. Genom beprövade metoder och flexibla lösningar hjälper vi våra kunder att t ex tillsätta expertis, kompetensförstärka i linjen genom interimslösningar, realisera sina projekt, sitt förändrings- och förbättringsarbete samt säkerställer att identifierade nyttor uppnås i alla led i organisationen.
De senaste 2 åren har vi blivit certifierade som ett Great Place to Work® vilket är den enda certifieringen av goda arbetsplatser i Sverige. Certifieringen är baserad på Great Place to Work© Institutes globala standard för vad som kännetecknar en god arbetsplats och är ett bevis på att de anställda upplever en mycket hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen.
Vårt absolut viktigaste uppdrag som leverantör av kompetensförstärkning och förmedlare av konsulttjänster är att säkerställa att våra egna konsulter och de konsulter vi har i vårt partnernätverk har utvecklande och inspirerande konsultuppdrag.
Det gör vi genom att ha en nära och personlig dialog med såväl kunder som konsulter och partners. Vi förstår våra kunders affär och behov av kompetensförstärkning över tid och kan på så vis matcha rätt profil till rätt behov.
Vi arbetar hållbart med tydliga interna processer för hur vi arbetar med våra kunder, tillsätter rätt kompetens till rätt behov samt hur vi tar ansvar för att våra anställda ser DJV som en långsiktig arbetsplats.
Kom och bli en del av DJV!