OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis IT söker för vår konsultverksamhet Supporttekniker med IT-utbildning (minst gymnasienivå) samt ett par års erfarenhet av arbete i en större servicedesk till vår kund, ett stort spännande företag inom bank- och försäkringsbranschen, beläget i Stockholm på Kungsholmen. Konsultuppdraget har start 2016-09-05 och sträcker sig preliminärt fram till 2017-06-30 men det finns stora chanser till förlängning.
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Arbetsbeskrivning
Till vår kund, ett stort spännande företag inom bank- och försäkringsbranschen i Stockholm på Kungsholmen, söker vi för vår konsultverksamhet Supporttekniker med IT-utbildning (minst gymnasienivå) samt ett par års erfarenhet av arbete i en större servicedesk. Konsultuppdraget har start 2016-09-05 och sträcker sig preliminärt fram till 2017-06-30 men det finns stora chanser till förlängning.
Dina arbetsuppgifter innebär att ha kontakt med vår kunds medarbetare angående ärenden inom ramen för servicedesk. Supportteknikern tar även emot, registrerar, och dokumenterar ärenden samt löser problemen i möjligaste mån i direkt kontakt med kunden. Inkommande ärenden hanteras och prioriteras enligt beslutade servicenivåer och arbetsrutiner. Supportteknikern agerar Single Point Of Contact för både inkommande ärenden med återkoppling till kund.
Servicedesk hanterar första linjens support, behörighetsadministration, on-site support och support på distans.
Servicedesken som du kommer arbeta på hanterar både mottagande uppföljning av incidenter och beställningar gällande kundens standardklientplattform såväl som specifika bank och försäkringsapplikationer. Scopet för servicedesken är under förändring från att vara en servicedesk inriktad på klientplatt-formen till att bli en central servicedesk även för affärsspecifika applikationer. Detta ställer höga krav på flexibilitet och förmåga hos servicedeskagenterna att sätta förstå organisationen och dess systemstöd. Arbetstiderna kan sträcka sig utanför kontorstid (mellan 06 och 20). All arbetstid är förlagd till vardagar.
Kompetens och erfarenhet?
Vi söker dig som har grundläggande IT-utbildning (gymnasienivå) samt ett par års erfarenhet av arbete i en större Servicedesk.
Du har även med dig följande:
* ITIL (gärna certifierade Foundation v3, men det är inget krav)
* Erfarenhet av arbete i större Servicedesk är en merit då kunden för närvarande utvecklar deras existerande servicedesk mot ett större scope.
* Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringsverktyg (Kunden använder ServiceNow)
* Erfarenhet av att tillhandahålla support på distans (Kunden använder Callguide för telefonihantering och använder Skype eller Dameware för fjärrstyrning)
* Kundens standardklient är baserad på Windows 7, servicedesk hanterar klientmiljön med SCCM och Active Directory samt Bitlocker som kryptering på laptops.
* Svenska och engelska i både tal och skrift.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av bank- och försäkringsbranschen.
Vem är du?
Som person är du engagerad, flexibel, kundorienterad. Du trivs i rollen som problemlösare, är van att ta egna initiativ och är kreativ. Du arbetar självständigt men trivs att arbeta i team och har god samarbetsförmåga och social komptens. Vi ser det som en självklarhet att du har ett stort intresse för teknik och IT och vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga.
Stämmer detta in på dig? Då kan detta vara ett uppdrag för just dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson.
Välkommen med din ansökan!
Servicedesk , Supportteknik , support teknik , Supporttekniker , Support tekniker , 1st-Line , 1st Line , 1stline , First-Line , First line , First line support , First-line support , Support , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Onsite , On site, On-site
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson