OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kund söker vi nu en IT-supporttekniker. Som IT-supporttekniker kommer du att spela en central roll i att hantera och lösa ärenden via telefon. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ta emot inkommande ärenden, registrera dem och sedan arbeta aktivt med att lösa dem på ett effektivt sätt. Du kommer att vara det första kontaktpunkten för användare som behöver teknisk hjälp, och din kompetens kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig användarupplevelse. Kunden har ett omfattande uppdrag som kräver kontinuerlig teknisk support för att säkerställa smidig drift och leverans av tjänster. I nuläget behöver de förstärka sin IT-supportavdelning för att kunna möta kraven från både linjeverksamheten och olika projekt.
Initialt varar uppdraget till juni, med goda möjligheter till förlängning.
Om rollen
För att vara framgångsrik i den här rollen söker vi en person som är välstrukturerad och har en självgående inställning till arbete. Du bör vara flexibel, engagerad och ha en stark analytisk förmåga för att effektivt kunna identifiera och lösa tekniska problem. Det är också viktigt att du är kommunikativ och har förmågan att förklara tekniska koncept på ett begripligt sätt. Då resor med regionens färdmedel kan förekomma, är det en fördel om du har körkort och är beredd att resa vid behov.
Erfarenhet och krav
Minst 1 års erfarenhet av första linjens IT-support. Vara systematisk, noggrann och van att arbeta efter rutiner och processer.
Om Albia
Albia Sweden AB är ett svenskt IT-konsultbolag med huvudkontor i Jönköping. Vi har moderna och nyrenoverade lokaler på Science Park i centrala Jönköping. Vi levererar innovativ informationsteknologi till företag som är eller vill upp i molnet. Albia erbjuder främst tjänster inom systemutveckling och drift, men även it-support och hårdvarunära tjänster.