OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av IT-support? Vill du ha en viktig, central roll där du supporterar interna användare? Vill du arbeta i en samhällsviktig bransch där tekniken är en viktig del av Sveriges läkemedelsdistribution? Sök tjänsten som IT-Supporttekniker idag!
Om Tamro
Tamro är en medicin- och läkemedelsdistributör som förser myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter med samhällsviktig logistik. Tamros roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel, över hela Sverige. Det säkerställer Tamro med tre distribunaler; Umeå, Stockholm och Göteborg.
Din roll som IT-supporttekniker
Som supporttekniker på Tamro tillhör man teamet IT Servicedesk och rapporterar till IT Operations manager. Teamet består av 6 IT-Supporttekniker inklusive en Teamleader; som arbetsleder teamet dagligen. Personen ska även agera som ’förlängd arm’ till IT Infrastrukturteamet på plats i Stockholm och kommer vid behov att ingå i en del infrastruktur-projekt. Rollen som supporttekniker är ny i Stockholm och du kommer att arbetsledas från huvudkontoret i Göteborg.
Du kommer att vara servicedesks förlängda arm på plats i Stockholm vilket innebär att ditt ansvar är att agera teknisk support inom hård och mjukvara till Tamros anställda. Ärenden inkommer via tickets i ett ärendehanteringssystem och vanligt förekommande ärenden är användarsupport, behörighetsbeställningar, beställningar av laptops och tillbehör. Servicedesk arbetar också aktivt med livscykelhantering av pc, laptops, skrivare och scanners med mera, inklusive installation och konfiguration. Du kommer även stötta Servicedesk och arbeta som dispatcher enligt ett rullande schema var sjätte vecka.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Installation, felsökning och uppdatering av hård och mjukvara.
Arbete i ärendehanteringssystem och dokumentation av ärenden.
Behörighetsbeställningar.
Beställningar av laptops och tillbehör.
Till en början förväntas man vara på plats i Göteborg för regelbunden upplärning, samt för att skapa sig en förståelse för hur det dagliga arbetet går till på Servicedesk.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support, alternativt genom arbetslivserfarenhet alternativt genom eftergymnasial utbildning som kan bedömas likvärdig. Vi ser även att du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker ser vi gärna att du som person är nyfiken på att sätta sig in i verksamheten, organisationen och arbetssättet. Då det är av vikt att dokumentera utförda ärenden och efterfölja arbetssättet bör du vara strukturerad. Vi ser även att du är ansvarstagande, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga.
Viktigt för tjänsten är:
Intresse och kunskap inom mjuk och hårdvara.
Erfarenhet av att ge IT-support.
Goda kunskaper från ärendehanteringssystem, Microsoft 365 och Windows 10.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Direktrekrytering
Omfattning: Heltid 100%
Plats: Stockholm, Kungens Kurva
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som IT-supporttekniker till Tamro intressant? Urvalet sker löpande så ansök redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!