IT-supporttekniker till TietoEVRY Örebro

IT-supporttekniker till TietoEVRY Örebro

Arbetsbeskrivning

TietoEVRY och Academic Work i Örebro har sedan 2013 ett väletablerat samarbete där vi under dessa år har rekryterat ett flertal supportstjärnor till TietoEVRYs servicedesk. Ett stort antal av dessa medarbetare finns idag kvar på företaget och har fått möjligheten att klättra i olika riktningar karriärsmässigt. Den gemensamma nämnaren för alla dessa medarbetare är att de fortfarande, oavsett roll, är med och erbjuder förstklassig service gentemot TietoEVRYs kunder. Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Då ser vi fram emot att få berätta mer om möjligheterna som finns på TietoEVRY!

OM TJÄNSTEN
Två av Nordens största IT-leverantörer slogs ihop under 2020 och har blivit TietoEVRY, ett nordiskt företag för digitala tjänster. Vi söker nu för deras räkning fler IT-supporttekniker till kontoret i Örebro.

Du erbjuds


* Möjligheten att få in en fot i IT-branschen
* Att bli en del av ett team som har stark sammanhållning, god laganda och som strävar mot gemensamma mål
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Som IT-supporttekniker hos TietoEVRY kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet för TietoEVRY är att vara den bästa servicedesken i Sverige.


* I det dagliga arbetet arbetar du tillsammans med teamet för att lösa era företagskunders IT-utmaningar. Supportärendena som kommer in tar ni emot via mail eller telefon och ditt arbete är sedan att göra prioriteringar efter behov och tid. Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare vid komplicerade och omfattande tekniska problem.
* Frågor du kommer hantera kan handla om servrar som ligger nere, lösenordbyten, kontoadministration eller ärenden av tyngre karaktär där du med din IT-kunskap står till hjälp för att lösa problemen. Oavsett problem bemöter du kunden med högsta kvalitet och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.
* TietoEVRY värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som vi vill att du som söker står bakom och kan motiveras av. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa arbetsglädje, skapa kundnytta och lyfta företaget till nya höjder.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT, men som minst, ett IT-intresse. I din ansökan ska ditt IT-intresse framgå tydligt.


* Har erfarenhet av kundkontakt och är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Det är meriterande om du har en bakgrund från 1st eller 2nd line support och drivs av att gräva djupt i olika former av felsökningar.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skrift.
* Kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret, vi ber dig därför redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via följande länk


Det är meriterande om du har kommit i kontakt med Active Directory och/eller har erfarenhet av Citrix och Exchange.

Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten, men även din tekniska kompetens och IT-intresse då tjänsten ställer höga krav på att du snabbt kan förstå komplexa system.

Som vi nämnde ovan är målet inriktat på att bli bäst. För att komma dit behövs du som är serviceinriktad och ansvarsfull. Självklart är du glad och positiv, något som du gärna sprider omkring dig. För visst är det härligt att vara ett gäng positiva kollegor som jobbar tillsammans mot fullständigt nöjda kunder! Då jobbet går ut på att lösa dina kunders problem ser vi att du är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du är inte rädd för att prova dig fram, och är ödmjuk till att lära dig nya system.

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, varierande arbetstid mellan 7:00-15:30 och 8:30-17:00


Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. TietoEVRYs intention är att du på sikt ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.


* Placering: Örebro, Norrbackavägen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TietoEVRYs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om TietoEVRY.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024