OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem är du och vad kan du erbjuda?
Du har ett lösningsorienterad mentalitet och redo att ta itu med nya utmaningar
Du har förmåga att prioritera och genomföra flera projekt parallellt
Du är detaljorienterad och nogrann
Du är självagerande och självmotiverad
Du trivs på en mångkulturell arbetsplats i en snabbrörlig miljö som uppskattar och ger utrymme åt dina idéer där du kan växa tillsammans med företaget
Arbetsuppgifter
Dagligt tekniskt underhåll, felsökning och support till Axiomatics IT-system och användare. Inklusive Servrar, WiFi, VPN, Laptops, Skrivare etc.
IT-support till anställda på huvudkontoret i Stockholm (20 personer) och fjärrsupport till anställda i USA, Kanada, Grekland (40 personer)
Onboarding och Offboarding
Implementering av nya system, inklusive mjukvara, hårdvara och nätverk.
Du kommer att arbeta med, och rapportera till, IT Manager
Nödvändiga kunskaper och erfarenheter
Operativsystem som Windows, Linux och macOS
Hantering av Linux- och Windowsservrar
Trådbundna och trådlösa nätverk
Microsoft Office/Microsoft (Office) 365 och Google Workspace
Ticketing system som Jira Service Management
Cybersäkerhet
ITSM och ITAM
Dokumentation av processer och policyer
Färdigheter, erfarenheter eller certifikat inom följande områden är ett plus:
Google Workspace och Microsoft 365 Administration
Jira Service Management Administration
Virtualiseringsplattformar som Red Hat Virtualization (RHEV), oVirt Engine, Proxmox, VMware ESXi, etc.
Asset management system
HPE ProLiant-servrar
HPE SAN Lagring
Brandväggar och UTM:er som Cisco ASA, FortiGate, SOPHOS, etc.
Cisco Layer 2/3-switchar
Säkerhetskopieringslösningar som Acronis Cyber Protect, Veeam Backup & Recovery, etc.
Övervakningslösningar som PRTG, OP5, Nagios, Prometheus, etc.
Enterprise Wireless Access Points
Molnplattformar som AWS, Azure och GCP
CompTIA: Network+, A+, Security+, Linux+
Microsoft: MCSE
Cisco: CCNA
VMware: VCP, VCTA
Atlassian: JSM-relaterade certifikat