OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 550 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till vårt Stockholmskontor och vår IT-avdelning. Mannheimer Swartling har höga krav på IT-miljöns tillgänglighet. En huvudsaklig arbetsuppgift är därför att arbeta med support i vår service desk. Vår service desk stödjer både svenska och utländska kontor och supporten avser såväl mjukvara som hårdvara samt IT-administration i en Microsoftmiljö med advokatspecifika applikationer såsom dokumenthanteringssystem och AI.
Du kommer att ha applikationsansvar och ansvar för förvaltningen. Det innefattar att ta in användares behov och önskemål, förbättringshantering genom problemlösning, anpassningar, test och uppgraderingar samt nära samarbete med leverantörer. Det ingår även att leda och delta i mindre och större projekt såsom implementation av teknik och systembyten.
Här får du chansen att arbeta i en teknisk och affärsinriktad roll där det finns utrymme att utvecklas på både ett personligt och professionellt plan. En del av arbetet innebär att omvärldsbevaka och följa med i den tekniska utvecklingen för att kunna bidra till att hitta de bästa lösningarna. Det finns goda möjligheter att utvecklas i din roll och specialisera dig inom områden som du brinner för.
Din profil
Du är en engagerad problemlösare som gillar att ge service och att hjälpa andra. Du är social och tycker om att jobba i team och att lösa uppgifter tillsammans. Det är av stor vikt att du är kommunikativ och pedagogisk och att du har förmågan att diskutera frågor med både tekniker och icke-tekniker.
Du har får gärna ha vidareutbildat dig inom IT och/eller några års erfarenhet inom liknande verksamhet. Det är också viktigt att du har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt såväl på svenska som på engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är tillmötesgående och social, förstår värdet av en kommunikativ service till verksamheten samtidigt som du är driven. Du har en god förmåga att hantera stress, bra på att självständigt driva mindre projekt samt är flexibel. Du är även teknikkunnig och tycker om att vara uppdaterad inom ditt fält.
Vad erbjuder vi dig
Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett team med härlig gemenskap samt ambitiösa och motiverade medarbetare i en internationell miljö. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet. Är du driven och vill lära dig mer kommer det finns möjlighet till vidareutbildning inom relevanta områden.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde under våren och lön enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervju så ansök gärna så snart som möjligt. Vi hanterar endast ansökningar via vår hemsida.
Kontakta Peter Coyet, Head of IT, 08-595 061 23, eller Josefine Karlsson, Talent Acquisition Advisor, 08-595 065 68 om du har några frågor.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98