OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omfattning: 100%
Anställningsform: Try/hire - 6 månader och sedan möjligt övertag
Placering: Norrköping
Arbetsbeskrivning
Som Förvaltningsansvarig ansvarar man för flertalet av myndighetens administrativa verksamhetssystem. I nuläget finns två kollegor som arbetar i samma roll. Man har ett eget ansvar över sina arbetsuppgifter och man planerar sin egen tid i stor utsträckning. Kontaktytor består av interna systemansvariga, systemutvecklare och användare samt externa systemleverantörer och driftansvariga underleverantörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Framtagning, planering och analysering av förvaltningsaktiviteter
* Utförande och uppföljning av planerade aktiviteter
* Hantering av akuta problem och driftstörningar
Är du utbildad inom IT och jobbat med systemadministration eller systemförvaltning? Är du kanske även intresserad av luftfart och flyg och ute efter nya utmaningar? Just har vi jobbet för dig! Vi söker en IT förvaltningsansvarig till en statlig verksamhet som verkar inom luftfartssektorn. Det är ett konsultuppdrag på 6 månader med ett möjligt övertag efter. Ansök redan idag!
Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som Förvaltningsansvarig bör en eftergymnasial utbildning inom IT innehas, där du anammat kunskap och förståelse för samspelet mellan människa, organisation och IT. Alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet inom området. Obehindrad i det svenska språket samt ha god förmåga att uttrycka dig i det engelska språket i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Office-paketet förutsätts. Ett intresse för flyg premieras.
Meriterande aspekter:
* Erfarenhet av förvaltningsarbete
* Kunskap om förvaltningsmodellen PM3
* Erfarenhet av systemadministration av Linux och/eller Windows
* Goda kunskaper om olika databaser och SQL
* Kunskap inom script- eller programmeringsspråk
Som person söker vi dig som är nyfiken, driven och ansvarstagande. Du tar egna initiativ i ditt arbete och är inte rädd för att ta första steget, komma med idéer eller visa handlingskraft. Då du jobbar med många kontaktytor är det viktigt att du även har god samarbetsförmåga och är service-minded.
Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att Viktoria.vershovsky@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson