IT Technical Support

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av teknisk IT support?
Vill du att ditt jobb bidrar till något betydelsefullt och till att göra en verklig skillnad? Vårt härliga team av supporttekniker söker nu efter sin nya kollega!

Här på Campus AstraZeneca Södertälje, en av världens största produktionssiter av läkemedel, omvandlas nyskapande idéer till färdiga produkter.

Sweden Operations och Sweden Biologics står för högteknologisk produktion av traditionella och biologiska läkemedel, och tillsammans med vårt nordiska marknadsbolag står vi för en kompetens lika bred som djup.
Generell industrikunskap mixas med Life Science-expertis och spetsig IT-kompetens i en internationell miljö med stödjande ledarskap. Vi samarbetar för att tjäna ett gemensamt syfte: att förändra och förlänga liv genom att skapa framtidens läkemedel.


Ditt jobb
I din roll som IT Technical Support hos AstraZeneca kommer du att vara en del av ett team som ansvarar för att säkerställa support i högsta klass till våra användare. Du kommer att arbeta i ett lokalt team med totalt sex tekniker där fokus ligger på support på plats ute hos användaren.

Det här är en bred teknisk roll där du dagligen kommer att mötas av nya och varierande tekniska utmaningar - ingen dag är den andra lik. I samarbete med kollegor och andra tekniska experter är det ditt uppdrag att hjälpa våra användare att få den support de behöver och känna en trygghet på vägen till lösningen på deras tekniska problem.

Då vi har både kontor, fabriker samt laboratorium så innebär det att arbetsmiljön är väldigt varierad. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera support av hårdvara, nätverk, mjukvara samt konsultering/rekommendation av IT utrustning och inköp.

*

Agera som primär kontakt mot slutkund som ansikte för IT
*

Hantering av ärenden i ärendesystemet ServiceNow
*

Driva ärenden med andra team åt slutkund
*

Support av hårdvara (desktop, laptop, skrivare och mobiler)
*

Support av mjukvara såsom Windows, Mac, Office365, Zscaler, Azure, Active Directory
*

Felsökning av nätverk (Hands&Eyes)
*

Drop-in support över disk

Dina kvalifikationer

*

Minst 2 års erfarenhet inom liknande roll
*

Erfarenhet av face-to-face support med kunden i fokus
*

Förmåga att snabbt kunna anpassa sig i en miljö som ständigt förändras
*

Flytande svenska och engelska i tal och skrift
*

Goda kunskaper i Windows och Office365 miljön
*

Goda kunskaper inom MDM miljöer
*

Goda kunskaper att arbeta i ärendesystem
*

Grundläggande nätverkskunskaper
*

Körkort B

Ytterligare meriterande erfarenheter

*

Goda kunskaper i Intune
*

Goda kunskaper i ServiceNow
*

Erfarenhet av Mac


Varför AstraZeneca?
När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort. Vi söker därför dig som gemensamt med ditt team kommer göra skillnad för patienters liv varje dag.
Vi på AstraZeneca välkomnar din positiva attityd och din vilja att utveckla både dig själv, ditt team och avdelningen. Du kommer få användning av ditt driv samt din förmåga att arbeta både noggrant och strukturerat även vid ett högt tempo.
Här arbetar vi med data som förändrar liv - bli en av oss på Campus AstraZeneca Södertälje.

Välkommen med din ansökan senast den 4e oktober.

Kontaktpersoner på detta företaget

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AstraZeneca
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 3 oktober 2024

Besöksadress

Pepparedsleden 1
None

Postadress

43183
0181, 43183

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024