OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) är en expertmyndighet som granskar och utvärderar socialförsäkringsområdet. ISF analyserar rättssäkerhet, administrativ effektivitet och effekter för individ och samhälle. I uppdraget ingår bland annat att granska Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och relevanta delar av Skatteverket.
På ISF arbetar nu ett 50-tal personer varav en majoritet är utredare med grund- eller forskarutbildning inom bland annat epidemiologi, företagsekonomi, juridik, medicin, nationalekonomi, statistik, statsvetenskap och sociologi i gemensamma projekt.
De interna stödfunktionerna, däribland ekonomi, HR, IT, kommunikation, myndighetsjuridik och registratur, är samlade vid den administrativa enheten. ISF är placerat i centrala Göteborg och vi sitter i ljusa och moderna lokaler vid Lilla Bommen.
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med användarsupport och tekniskt stöd. Du kommer bland annat att
• ta emot, prioritera, felsöka och besvara ärenden från användarna
• introducera nya användare och utbilda användare i nya system
• sköta myndighetens servrar och IT-utrustning
• sköta dokumentation av IT
• arbeta med konfiguration, installation och leverans av ny utrustning
• delta i IT-projekt och bidra med teknisk kompetens i övriga frågor inom myndigheten
• medverka vid framtagandet av instruktioner och rutiner
• delta i avrop och upphandlingar
• sköta passersystem och brandlarm.
IT-arbetet på ISF leds av en IT-ansvarig. Både IT-ansvarig och IT-tekniker tillhör den administrativa enheten och rapporterar till den administrativa chefen.
Kompetens
Vi söker dig som har goda tekniska kunskaper och ett lika stort intresse för service som för teknik och som sätter en stolthet i att ha nöjda användare. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter med IT-support och god kännedom om informationsteknik. Du är van att hantera en variation av uppgifter från enkla till mer komplexa ärenden. För att lyckas i rollen ska du ha
• relevant utbildning inom IT
• minst fem års erfarenhet i rollen som IT-tekniker
• erfarenhet av användarsupport i Microsoftmiljö
• erfarenhet av användarsupport av telefoni
• erfarenhet av att jobba enligt ITIL
• goda kunskaper inom felsökning
• goda kunskaper inom Office 365, Windows 10 och AD.
Har du dessutom erfarenhet inom något av följande är det meriterande:
• Arbete med upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling
• Arbete med statistikprogram som SAS och STATA
• Utbildning av användare
• IT-teknik inom statlig verksamhet
• AV-teknik
• Nätverksteknik inkl. VPN
• PHP
• Exchange
För att trivas i rollen som IT-tekniker hos oss behöver du vara pedagogisk, serviceinriktad, självgående, nyfiken och flexibel med intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra användare. Du har lätt för att samarbeta med andra och du anstränger dig för att uppnå goda resultat och leverera bra lösningar. Genom ett strukturerat arbetssätt driver du dina processer vidare och du kan sätta upp samt hålla givna tidsramar. Du har en utpräglad känsla för problemlösning, du är analytisk och noggrann i ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Information och ansökan
ISF söker en IT-tekniker med placering i Göteborg. I din ansökan med CV och personligt brev ber vi dig beskriva dina kunskaper och erfarenheter som matchar den kompetens och bakgrund vi efterfrågar.
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
För frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Johan Eklund, IT-ansvarig, tel. 010-174 15 20 eller Annika Stegarp Perman, administrativ chef, tel. 010-174 15 25.
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Caroline Carlsson, HR-ansvarig, tel. 010-174 15 17.
Fackliga kontaktpersoner är Susanne Fahlén, tel. 010-174 15 32 och Ossian von Friesen, 010-174 15 54 för Saco.
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2021.