OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker 3 st. IT-tekniker som vill vara med och starta upp ett nytt supportteam för mötestjänster hos vår kund i Norrköping. Ett spännande uppdrag som till en början är 1 år som inhyrd konsult med möjlighet att sedan bli överrekryterad till kunden. Du kommer att ha en nyckelroll i supportgruppen där ni tillsammans ansvarar för en egen telefonslinga för support kopplat till mötestjänster. Teamet kommer även att arbeta med planering och förberedelse kring komplexa möten, göra testsamtal och även att titta på vad som är det lämpligaste mötet för användarens behov. Man kommer även att felsöka där det går fel och eskalera vidare ärenden som man inte löser inom teamet till tekniker i 3:e linjen. Du kommer till en början att få en utbildning av kunden för att förstå den interna infrastrukturen kring mötestjänster samt komplettera vissa tekniska kunskaper i olika applikationer etc.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med ett team på 3 st. konsulter från Centric plus intern personal hos kunden ansvara för en egen telefonslinga. Du kommer att supporta och felsöka inom IT-arbetsplatsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår även testning och utveckling av befintliga mötesplastjänster. Även vissa förberedelser kommer behöva göras vid komplexa möten. Du agerar både första och andra linjen support då du i första hand finns behjälplig vid frågor och enklare support för mötestjänser. Där det går fel ska du även kunna felsöka och åtgårda de problem som uppstår. Löser teamet inte problemet eskaleras det till tredje linjen.
Din profil och kvalifikationen
Du är väl bekant med operativsystem (Windows 10) och klienthårdvara och dess tillbehör som dockningsstationer, skärmar, headset, kameror och ljudpuckar. Det är viktigt att du har en stor serviceanda och är lösningsfokuserad i varje uppgift och varje dag på jobbet. Du kommer att lösa uppgifter självständigt vilket ställer vissa krav på dig som person att våga ta beslut och agera. Men lika viktigt är det att du kan samarbeta med de övriga i teamet samt tekniker i tredje linjen. Du är driven och van att ha dialog med användare över telefon och på plats och har stor förståelse för verksamhetens och slutanvändarnas perspektiv. Du ansvarar alltid för att kunden ska bli nöjd oavsett om du, teamet eller någon annan löser problemet.
För att du ska kunna svara upp mot de krav som ställs på dig tror vi att du har erfarenhet av att jobbat inom IT-arbetsplatsområdet kopplat till PC, bärbara datorer, tillbehör som ljudenheter, kameror och headset.
Du har kunskap inom Microsoft operativsystem, Windows 10 samt Windowsklienter. Du har även goda kunskaper om tillbehör och drivrutiner.
Det är meriterande om du har erfarenhet av skype, teams, zoom, cisco eller pexip.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229