OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du intresse för IT och service? Är du redo att ta ditt nästa steg i din karriär? Har du jobbat med support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att leverera grym service? Är du sugen på nya utmaningar ? Då är det dig vi söker!
IT 4K är en gemensam kommunal IT-driftsorganisation som i dagsläget servar 5 kommuner; Bjuv, Klippan, Perstorp, Åstorp och Örkelljunga. Vi är inne i en expansiv fas där vi utökar vår personalstyrka. IT 4K tillhör organisatorisk Klippans kommun och vårt kontor ligger beläget i Klippans centrum.
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".
Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att främst via telefon, mail och onsite ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på IT 4K ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows.
KVALIFIKATIONER
• Mycket goda kunskaper inom felsökning av stationära och bärbara datorer, skrivare och mobila enheter
• Mycket goda kunskaper i Windows 10
• Goda kunskaper inom Active Directory
• Goda kunskaper inom office365 och Azure
• Grundläggande kunskaper i Windows server
• Meriterande är om du har ITIL kunskaper eller motsvarande
• Kan uttrycka sig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Du behöver vara positiv, kommunikativ, noggrann, systematisk, kunna lyssna av andra och förstå deras behov, ha stor service- och ansvarskänsla samt kunna samarbeta med andra människor då mycket av arbetet sker i team i olika konstellationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar fortlöpande rekrytering.
Vi önskar att du lämnar löneanspråk i din ansökan.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.