OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Nu söker vi en engagerad och driven IT-tekniker – är det du?
Digitalisering & IT-avdelningen arbetar med kommunövergripande operativa och strategiska frågor kring digitalisering, omvärldsbevakning, genomförande av IT-projekt, service och stöd till kommunens förvaltningar i digitala frågor. Vi arbetar även med systemförvaltning av kommunövergripande system.
Avdelningen har som mål att vara både en operativ och en strategisk resurs för våra verksamheter med fokus på digitalisering av kommunens alla verksamheter där ett av många uppdrag just nu är ett införande av Microsoft 365.
Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Enheten IT Support och teknik ansvarar bland annat för kommunens IT-servicedesk, där alla verksamheter anmäler cirka 30 000 IT-ärenden per år. Vi svarar på de flesta IT- och telefonirelaterade frågor samt utför felavhjälpning och underhåll på plats. Medarbetarna når oss via telefon under kontorstid men kan även skapa ärende via e-post och webb när som helst under dygnet, alla årets dagar.
Huvudsaklig uppgift för tjänsten är att agera 1st och 2nd line-tekniker i servicedesk samt på plats i kommunens verksamheter. Användarstöd, felavhjälpning, underhåll och utveckling är viktiga arbetsuppgifter för att ge ett bra verksamhetsstöd. Arbetet är självständigt men bygger på ett nära samarbete med övriga IT-tekniker inom avdelningens enheter.
IT-avdelningen som finns på Yllan i Kristianstad kommer att vara din arbetsplats men arbete i kommunens verksamheter på andra orter förekommer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst YH-/KY-utbildning inom IT-drift/IT-service alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom IT-drift/IT-service är meriterande. Vidare krävs flera års erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 1st & 2nd-line och eller som tekniker på plats.
Grundläggande kunskap av Windows Server är ett krav liksom grundläggande kunskaper inom TCP/IP. Djup och bred kunskap inom Windows i större Microsoftmiljöer, erfarenhet från M365 och applikationspaketering i Intune är meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av MobileIron eller annat MDM-/EMM-system, Google G-Suite for Education, Microsoft SCCM, Microsoft FIM/MIM eller Endpoint Manager samt ITIL-ramverket. Certifiering i Cisco CCNA eller annan Cisco-certifiering är meriterande. Du som söker till oss har B-körkort för bil med manuell växellåda för att enkelt kunna ta dig runt i kommunen vid behov.
Arbetet kräver god pedagogisk förmåga, gott tålamod och att du har förmåga att möta våra kunder och medarbetare på rätt sätt och se deras behov. Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. För att lyckas i din roll har du förmåga att dokumentera hantering av ärende och dess lösning så att både kund och IT-tekniker förstår. Du behöver också ha förmåga att prioritera och hantera varierande och föränderliga arbetsmoment där tidsfaktorn kan upplevas pressad. Förmåga att följa och skapa rutiner som används i arbetet krävs också.
Om du blir erbjuden anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
Inför den här rekryteringen har vi tagit ställning till vilka annonseringskanaler vi ska använda och undanber oss därför merförsäljning från annonserings- och rekryteringsföretag.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.