OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.
Letar du efter ett utvecklande jobb i en inspirerande miljö? På Linnéuniversitetet möter du studenter mitt i sitt livs kanske viktigaste utvecklingsperiod. Du möter engagerade forskare med passion för det de gör. Tillsammans bildar vi en arbetsplats full med möjligheter och framtidstro.
Vi arbetar med samhällsutveckling där vi genom IT skapar moderna och digitala förutsättningar för studenter, personal och forskare. Vår IT miljö är komplex och spänner över olika arbetsområden, från support, daglig drift, förvaltning till utveckling. Vi arbetar med effektiviseringar, samverkan och kontinuerlig utveckling för att ge bättre IT-stöd till universitetets olika verksamheter.
Vi är cirka 60 medarbetare fördelat på fyra sektioner, IT-support servicedesk, IT-support på plats, IT Drift och infrastruktur och IT Utveckling och förvaltning. Vi är placerade både i Växjö och Kalmar. Det är sektionen IT-support servicedesk som behöver förstärkning med en IT-tekniker.
Arbetsuppgifter
Hos oss får du arbeta med IT-support i en spännande verksamhet. Du kommer att arbeta i våra olika supportroller. Tillsammans med dina kollegor levererar ni service och support till personal och studenter. Som IT-tekniker säkerställer du att våra användare får rätt service och stöd i vår IT-miljö. Du kommer att hjälpa våra användare via telefonsupport eller via personliga besök vid någon av våra supportdiskar. Du kommer att mötas av en spännande och omväxlande arbetsmiljö.
Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieexamen och relevant arbetslivserfarenhet. Du ska ha god social kompetens och erfarenhet av service och support.
Meriterande om du har kunskap i Office 365, Mac OS, telefonvana i en Service desk, videokonferenssystem, skrivarhantering, ITIL, och support i större komplexa IT-miljöer.
Vi söker dig som brinner för service, som strävar efter ständiga förbättringar att inspirera till ansvarstagande och samarbete över gränserna. Detta är något som vi ser som en viktig framgångsfaktor inom vår organisation.
Du har ett stort engagemang och servicekänsla. Du har innovativ förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Som person är du utåtriktad med ett positivt synsätt och har lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse. Placeringsort är Kalmar men resor mellan orterna kan förekomma.
Information lämnas av:
Sektionschef Susanne Larsson, tel: 070-2625895, susanne.larsson@lnu.se
HR-partner Marie Kalebsson, tel: 070-2879801, marie.kalebsson@lnu.se
Fackliga företrädare nås via universitetets växel på tfn: 0772-28 80 00.
Välkommen med din ansökan senast den 5 november 2021.
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult
Bärbel Westphal, Prefekt
Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor