OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar IT-tjänster till företag i varierande storlek och omsättning. Det finns stora möjligheter till vidareutveckling inom företaget där du kan få samverka med dina kollegor i utbildningsseminarium och workshops. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en hyrrekrytering där den inledande anställningsperioden kommer vara hos oss på EMPLOID.
Om tjänsten
I rollen som tekniker så arbetar du emot en bredd av kunder och hjälper till med en variation av felsökning och problemlösning. Det rör sig om olika ärenden utifrån kundernas behov inom hårdvara, mjukvara och nätverk. Du arbetar emot både stora och små kunder och det kommer vara en stor omväxling i ditt arbete. Det är därför viktigt att du drivs av att finna de bästa IT-lösningarna för kunderna som du har kontakt med. Mer konkret så arbetar du med:
Generell användarsupport kring både mjukvara och hårdvara
Arbete med behörigheter i Active Directory
Felsökning remote genom sessionshantering och fjärrskrivbord
Arbete onsite ute hos kund vid behov
Om dig
Du har ett stort intresse för IT och vill hela tiden lära dig nya saker. Vi tror även att du har:
Utbildning inom IT är meriterande
Tidigare erfarenhet av teknisk support, exempelvis ifrån en helpdesk eller om du har varit ute onsite som tekniker
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
B-körkort och tillgång till bil
Som person har du ett stort tekniskt driv och drivs av att ha många bollar i luften. Du tycker om att få jobba i grupp och samarbeta likväl med dina kollegor som med kunder. Din kommunikation genomsyras av tydlighet och ödmjukhet och du har förmågan att anpassa dig till kunden och dennes behov. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är alltid mån om att leverera bästa service gentemot varje ärende du hanterar.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: malmö, IT, tekniker, hårdvara, mjukvara, onsite, kundkontakt, service, felsöka, problemlösning, helpdesk, firstline, support