OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digitaliseringsavdelningen, IT-support
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Vill du bli en av oss?
Vi söker nu en IT-supporttekniker till 1:a linjen och en IT-tekniker till vår på-plats-service. Du är kommunikativ, serviceinriktad problemlösare som gillar högt tempo. Att hitta lösningar och svar på de frågor du tar emot från kollegor, allt från det enkla till det mer komplicerade, är både en drivkraft och en utmaning för dig. Du arbetar strukturerat, är noggrann, ser möjligheter och lösningar där andra ofta ser problem. Ett gott samarbete på alla nivåer är en självklarhet för dig.
Som supporttekniker i 1:a linjen arbetar du med service och support av datorer, telefoni, mjukvara, skrivare och nätverk. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning. Du en viktig kugge i vardagen att hjälpa kollegor med IT-relaterade frågor. Ärenden som inte går att lösa i 1:a linjen läggs vidare till 2:a linjen.
Som IT-tekniker i funktionen på-plats-service agerar du på de ärenden som inte går att lösa över telefon eller fjärrstyrning. Du felsöker och avhjälper fel på plats hos kollegor i verksamheterna. I arbetsuppgifterna ingår det t ex att leverera och hämta in datorer, felanmäla hårdvara till leverantör, hantera ominstallationer samt patcha nätverksuttag. Du behöver ha på B-körkort då du ofta arbetar i verksamheten.
Du har;
• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning inom IT på lägst gymnasienivå
• goda kunskaper inom AD, Windows 10, M365 och Office-programmen
• kunskaper inom PC, mobil- och surfplattor
• grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift och lagring
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
samt att du talar och skriver svenska obehindrat, lägst betyg D enligt SFI.
Meriterande är om du har;
• arbetat efter ITIL-ramverket
• har kännedom kring molnmiljöer
• erfarenhet av att ha arbetat inom kommunal verksamhet med liknande uppgifter
Som person är du:
• serviceinriktad
• strukturerad
• noggrann
• kommunikativ
Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD konton och lika många e-postkonton. IT-supporten hanterar 1:a linje, 2:a linje och på-plats-service i kommunens verksamheter. Vårt mål är att lösa 80% av inkomna ärenden i 1:a linjen. Digitaliseringsavdelningens mål är att jobba processinriktat utifrån standardiserade arbetssätt enligt ITIL.
Upplysningar
För frågor kontakta enhetschef Monica Larsson, tfn 036-106311. (Tillgänglig för frågor: 21/12, 27-28/12 samt 10-14/1)
Fackliga företrädare
Jan Samuelsson, Sveriges Ingenjörer, tfn 036-105428
Mikael Lindgren, Vision, tfn 036-105282
Patrik Andersson, Vision, tfn 036-105489
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.