OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
IT är en resultatenhet inom sektor service som levererar IT till Ulricehamns och Tranemo kommun.
Vår enhet på 21 personer består av tre team: användarstöd, infrastruktur och verksamhetsstöd. Som IT-tekniker med din inriktning kommer du att tillhöra teamet verksamhetsstöd och vår 3:e linjes support.
Har du ett entusiastiskt intresse för IT och teknik samt vill vara med i vårt team där vi drivs av att leverera en god service, hög kvalitet och glädje? Då kommer du trivas hos oss. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor i teamet verksamhetsstöd, arbetar ni aktivt med utveckling och drift. Teamet ihop med verksamheterna arbetar för att utveckla kommunernas IT-miljö, för att på bästa sätt bidra till vår digitaliseringsresa. Du kommer vara delaktig i projekt, mindre som större. I rollen som IT-tekniker ingår också att vara tekniskt stöd samt drifta ett antal verksamhetskritiska system, vilket innebär kontakter med våra kunder i verksamheterna och systemleverantörer. Du är ordningsam i ditt arbete och noggrann med upprättande och underhåll av teknisk dokumentation. Samtliga dina ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem, där de dokumenteras väl av dig. Din arbetstid är förlagd till dagtid måndag till fredag och beredskap ingår några veckor per år. Din placeringsort kommer att vara Ulricehamn.
KVALIFIKATIONER
Vi söker efter dig som har ett genuint intresse för IT. Meriterande är kvalificerat yrkes eller akademisk utbildning inom data- och systemvetenskap eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du som söker är skicklig inte bara gällande drift och underhåll av IT-system, utan även vad gäller att identifiera utvecklingsbehov och komma med tekniska lösningar. Din positiva attityd och goda kommunikativa förmåga gör dig till en uppskattad person och konstruktiv teamspelare. Du har lätt för att skapa goda relationer med kollegor, kunder och leverantörer. Du kommer i ditt arbete att ha kontakt med många människor och bygga relationer som skapar en trygg IT-miljö.
Eftersom du gillar tekniska utmaningar av variation och att det ständigt finns något nytt att lära, bidrar detta till att din goda service gör människor glada. En av dina främsta drivkrafter är att vilja hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Du tycker att det är viktigt att leverera en god service och hög kvalité för att ge en hög kundnöjdhet.
Som person har du lätt till skratt, nördar kring IT och är samtidigt ansvarstagande.
Grundkompetenser som vi efterfrågar:
• Active directory (bl.a. skapa konton)
• Microsoft SQL Server
• Office 365, där SharePoint online och Teams ingår
• Systemövervakning
• Dokumentering i ärendehanteringssystem
Övriga meriterande kompetenser:
• Arbete kring telefonilösningar
• Powershell och liknande scriptverktyg
• Erfarenhet av automatiseringsarbete
• MDM-verktyg
• Erfarenhet kring integrationsplattform
• MEMCM (SCCM)
• Förståelse kring HTTP/API/REST
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska samt B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.