OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
Arbetsplatsen
IT-center är Ludvika kommun och Smedjebackens kommuns gemensamma IT-organisation och arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. IT-center arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunernas gemensamma IT-processer och arbetssätt.
Enheten Service & Support arbetar med service och support till våra slutanvändare i Ludvika och Smedjebackens kommuner, antingen via telefon, i våra Kundmottagningar i respektive kommun eller ute i hos slutanvändaren. Enheten eftersträvar en så hög grad av standardiserade tjänster som möjligt, detta för att skapa den högsta ekonomiska nyttan i alla delar av tjänsten.
Arbetsuppgifter
Ansvarsområden:
• Stöd i hela tjänsteleveransen gällande produkter till våra slutanvändare
• 2nd line support gällande felsökning och felavhjälpning via telefon eller fjärrstyrning
• Vid eventuellt behov, 1:st line support gällande felsökning och lättare felavhjälpning via telefon eller fjärrstyrning
• Vid eventuellt behov, bemanning av våra kundmottagningar i Ludvika och Smedjebacken
• Installation och leverans av datorer, mobiler och surfplattor
• Felavhjälpning av produkter (ej underliggande plattform)
• Utbyte och återtag av IT-utrustning
Exempel på aktiviteter som ingår i det dagliga arbetet:
• Kundtjänst 2:nd line support.
• Arbete i 2:nd line support. Avhjälpning av fel både på klient och i viss mån servrar.
Arbetet i 2:nd line innebär alternerande tjänst på plats i Ludvika och Smedjebacken.
• Statusrapportering till kund och andra intressenter.
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa ärenden som slutanvändare har med sin mjukvara och operativsystem.
• Installera datorer och annan hårdvara med standardarbetsplatser.
• Hantera beställningar av datorer, mobila enheter m.m. och andra kommunikationslösningar.
• Supportera slutanvändare genom hantering av incidenter och förfrågningar.
• Ta användning av relaterade processer (incident, problem och change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet
• Arbeta aktivt med Knowledge Management och dokumentation, överför och delar din kunskap med dina kollegor
Kvalifikationer
Du har lång och gedigen erfarenhet från IT-branschen och breda generella IT-kunskaper med inriktning mot slutanvändarsupport, felavhjälpning, felsökning och installation. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 10/11 och Microsoft Office produktsvit samt Office365. Du ska också kunna hålla en mycket hög servicenivå gentemot kunder och kunna bemöta dessa på ett professionellt sätt. Vi ser det också som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som fälttekniker och/eller i en servicedesk eller motsvarande samt har erfarenhet från främst kommunal, men även regional eller statlig it-verksamhet.
Körkort minst klass B är ett krav.
Du är självgående och engagerad, tar ansvar för dina uppgifter och kan prioritera din tid utifrån kundens bästa. Du samarbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Arbetstid: Dagtid 07:30 - 16:15
Tillträde: Snarast
Övrig information
I samband med anställning genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll.
Upplysningar
Chef
Jonny Bringås, Enhetschef
Service och Support IT-center
Nås via växel 0240-860 00
Arbetstagarorganisation
Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Carolus Magnus Gustavsson, Vision
Nås via växel 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-05-13. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.