OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221375
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker på stadskontoret stödjer du kommunstyrelsens och förvaltningens verksamheter i frågor som rör IT och digitalisering.
Dina arbetsuppgifter innefattar operativ support av teknisk utrustning och gemensamma verksamhetssystem. Som IT-tekniker ger du praktiskt IT-stöd och service till medarbetare inom stadskontoret och kommunalrådsavdelningen. Häri ingår att agera stöd på plats vid större digitala event. Den operativa supporten är ett lokalt och verksamhetsnära komplement till Malmö stads förvaltningsgemensamma IT-support (ITD). I arbetsuppgifterna ingår att hantera inkomna serviceärenden i vårt ärendehanteringssystem.
I rollen ingår också att utveckla och förvalta smarta arbetssätt och rutiner för en digitaliserad och automatiserad hantering av teknisk utrustning och IT-arbetsverktyg, licenser och liknande.
I arbetsuppgifterna ingår även:
• Installation, löpande drift och underhåll av verksamhetens tekniska utrustning, häri ingår initial felsökning och enklare reparationer.
• Viss beställning av IT-utrustning och licenshantering
• Lagerinventering och sortering av teknisk utrustning
• Hantering av tekniska enheter enligt livscykel
• Behjälplig med i övrigt förekommande intern service, såsom lättare flytt, montering och iordningsställande av inventarier (lättare hantverkaruppgifter) samt annan förekommande intern service.
Tillsammans med stadskontorets IT-samordnare bistår du stadskontorets verksamheter i digitalisering och automatisering.
IT-tekniker är en nyinrättad roll hos oss som kommer att utvecklas i takt med behoven hos de vi är till för.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning. Du har aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig sektor och/eller en större organisation.
Självklart har du mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk samt praktisk tillämpning av Microsoft 365 och andra klientplattformar. Det är viktigt att du har kunskap om och praktisk erfarenhet av digitalisering och automatisering som skapar värde för verksamheten.
Du har erfarenhet av kundtjänst och support (first-line) eller motsvarande inom IT. Du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, har du dessutom arbetat i ärendehanteringssystemet MSM är det meriterande. Det är positivt om du har vana av att arbeta projektbaserat och/eller processorienterat.
Du arbetar nära verksamheten vilket ställer höga krav på god service och att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar med hög kvalitet som skapar värde för de vi är till för. Vi vill att du är en teamspelare som identifierar behov, löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med dina kollegor.
Du har ett stort intresse av IT och digitalisering och god förmåga att förmedla det till andra. Arbetet kräver ett sinne för struktur och ordning. Du är flexibel och ser det som en självklarhet att hjälpa till där du behövs som mest. Tycker du dessutom om varierande arbetsuppgifter, är ansvarstagande och kommunikativ – välkommen till oss!
Om arbetsplatsen
Sektionen för kvalitet och service utgör del av avdelningen för intern ledning och stöd. Vi ger administrativt stöd och service till stadskontorets medarbetare för en fungerande arbetsvardag. Vi ansvarar bland annat för förvaltningens lokaler, IT, arbetsverktyg och förvaltningsgenerella inköp. Sektionens uppdrag innefattar även att utveckla, samordna och följa upp förvaltningens arbete inom målstyrning, verksamhetsplanering, intern kontroll och systematiskt kvalitetsarbete.
Stadskontoret är kommunstyrelsens förvaltning och stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna, och följa upp stadens arbete. Vi arbetar nära stadens ledning och identifierar behov, analyserar, föreslår alternativ och bidrar med kraft till förändring i frågor som är viktiga för vår organisation, vår stad, och vår samhällsutveckling - alltid med Malmös bästa för ögonen. Stadskontoret stödjer också kommunfullmäktige som har ett helhetsansvar för Malmö stad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster:1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i urvalsarbetet.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98