OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en IT-TEKNIKER med stort driv och engagemang som brinner för att skapa kund- och affärsnytta med hjälp av digitalisering.
Som IT-tekniker arbetar du i en verksamhetsnära och kommunikativ roll, där du tätt samarbetar med stora delar av organisationen samt våra samarbetspartners och blir en viktig spelare i vår verksamhet.
Du kommer få arbeta med tekniknära IT-lösningar under hela dess livscykel. Främst inom området infrastruktur. Här finns bl.a. klienter i form av PC, tunna klienter, mobila enheter, kassautrustning, skrivare och konferensrumsteknik.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Agera IT-tekniker inom flera områden.
Delaktig i teknikfrågor kring IT i hela livscykeln. Allt från behov, krav, design, ny- och vidareutveckling, test, driftsättning, förvaltning och avveckling.
Driva och agera på i incident-, problem- och ärendehantering
Delaktig att handlingsplaner genomförs effektivt, med hög kvalitet och att de skapar mervärde för oss och våra kunder.
Samverka med utsedda specialister inom verksamheten och IT-avdelningen.
Agera IT-beställare och säkra samverkan med IT-leverantörer och samarbetspartners.
Supporta och hjälpa slutanvändare i praktiska frågor där ordinarie servicedesk inte kan lösa uppgiften.
Delta i olika förändringsprojekt som projektledare eller projektdeltagare.
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har ett stort intresse av IT-teknik och dess utveckling.
Men tjänsten kräver även kompetens och erfarenhet inom:
Högskole- eller universitetsutbildning med fördjupning inom IT eller motsvarande erfarenheter.
Helhetsperspektiv och förmågan att förstå system och processer från start till slut.
Grundläggande kunskap i Microsofts IT-lösningar som Azure, Active Directory, Office 365 m.fl.
Vi ser det som extra meriterande är om du har:
erfarenhet från IT-lösningar och processer inom retail.
Erfarenhet av IT-teknik inom mobilitet, kassautrustning, konferensteknik samt klienter.
Fördjupade kunskaper inom Microsofts produkter.
Som person behöver du vara starkt resultat- och affärsinriktad, samt utvecklingsmotiverad, strukturerad och flexibel. Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt och har den analytiska förmågan att förenkla komplicerade ”problem" i realtid och komma med nytänkande lösningar.
Om tjänsten
Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Skänninge och rollen är direkt underställd IT-chef. Tillträde till tjänsten sker snarast enligt överenskommelse varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-10-31.
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.