OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad tillsammans med oss! Du får en trygg arbetsgivare som är framåt och bidrar i kommunernas utveckling.
Vi söker nu IT-tekniker till vår Supportfunktion som vill vara med och påverka den fortsatta utvecklingen tillsammans med oss. Du kommer arbeta med fantastiska kollegor på en framåtinriktad avdelning som präglas av tillit och utveckling av individen.
Mariestad, Töreboda och Gullspångs kommuner (MTG kommunerna) har sedan närmare femton år tillbaka en av Sveriges mest omfattande samverkan.
Vi vill stärka samhörigheten inom befintliga och nya samarbetsområden och kontinuerligt utveckla kommunernas verksamhet för ökad effektivitet och medborgarnytta.
Den gemensamma IT-avdelningen för de tre kommunerna hanterar en modern IT-miljö som ständigt utvecklas. Vi driver på och stödjer kommunernas verksamheter i sin utveckling och digitalisering med allt från hjälp med processanalyser till digitala hjälpmedel.
TEKNISK MILJÖ:
Vår IT-plattform är baserad på en virtuell servermiljö från VMWare bestående av mestadels Microsofts produkter av senare versioner. Vår nätverksmiljö sträcker sig över MTG-kommunerna och består mestadels av Ciscos produkter. Våra klienter har Windows 10 med senare Office-version eller M365 inkl. Skype for business och/eller Teams. Våra mobila klienter har iOS/iPadOS samt Android. Vi använder Nilex(NSP) som ärendehanteringssystem.
ARBETSUPPGIFTER:
Arbetet innefattar 1st line och 2:nd line support via fjärrverktyg eller på plats hos våra kunder. Även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i vår Supportfunktion kan bli aktuellt.
Det är även av intresse för oss om du har specialistkompetens inom andra relevanta områden.
Vi erbjuder dig en möjlighet att tillhöra en kunnig IT-avdelning med bra värderingar och stimulerande arbetsmiljö. Vi erbjuder roliga och intressanta arbetsuppgifter i en modern Microsoft-miljö. Du får även tillgång till kvalificerade utbildningar och personliga utvecklingsmöjligheter.
PROFIL/KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och brinner för att hjälpa och stötta våra kunder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser fram emot att du ska trivas och utvecklas tillsammans med oss.
Som person är du ambitiös, drivande, ansvarsfull och social. Du har ett professionellt förhållningssätt där du visar på engagemang, ansvarstagande och god service. Du har en god förmåga att kommunicera och vara pedagogisk samt är noggrann och van att hålla ett högt tempo. Du arbetar strukturerat, har ett processtänk och dokumenterar med glädje. Du arbetar nära dina kollegor och kunder, vilket gör att du behöver vara en god lagspelare för att trivas, men du har även förmågan att arbeta självständigt.
Du bör ha goda tekniska kunskaper i Windows-baserade miljöer samt erfarenhet av felsökning, problemlösning och dokumentation i liknande miljöer som vår.
Du ska behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har högskoleutbildning samt kunskaper inom ITIL-baserat arbetssätt.
Körkort B krävs.
VARAKTIGHET/ARBETSTID: Tillsvidare, Heltid.
LÖN: Individuell lönesättning, löneanspråk anges i ansökan.
ANSÖKAN:
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-27. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69