OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass IT-problemlösare med teknisk uppfinningsrikedom och hög servicegrad? I så fall kanske du är vår nya IT Tekniker och superhjälte i vardagen för våra kollegor på COWI!
IT TEKNIKER PÅ COWI
Vi är ett globalt teknikkonsultbolag och verkar inom Infrastruktur, Bygg & Fastighet, Industri, Miljö, Grön Omställning, Projektledning och Ekonomi.
Som IT-funktion har vi i uppdrag att supportera våra verksamheter och ansvarar för IT-servicen på COWI och våra dotterbolag COWI Projektbyrån och AEC. Du kommer vara placerad på vårt fräscha kontor i Solna Strand och tillhöra ett av COWIs mest uppskattade team där vi nyligen tillsammans med våra kollegor på Facility Management uppmärksammades och firades med tårta för vår höga servicegrad och laganda.
Vi är i dagsläget ett team på totalt 6 personer inklusive vår IT-chef med placering i Malmö, Stockholm och Göteborg.
Som IT Tekniker ser du till att våra medarbetare får service i världsklass, samtidigt som du ansvarar för att den dagliga driften av vår IT-support fungerar som den ska. Tjänsten passar dig med intresse och erfarenhet av IT, som tycker om möten med människor och att leverera god support.
Vi erbjuder ett spännande jobb där vi betonar personligt engagemang, ansvar och självständighet i allt vi gör. Vi har en god social miljö, där vi arbetar utvecklingsorienterat och där sparring och kunskapsdelning är viktiga delar.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Registrering av alla förfrågningar på engelska i vårt ServiceDesk-system (ServiceNow)
Support av installation och utrullning av PC i hela huset
Problemlösning, utrustningstestning och konfiguration
Inköp, förberedelser och felhantering av datorer, surfplattor och mobiltelefoner
Förberedelse och underhåll av användarhandböcker och videor
Teknisk support för COWIs applikationer och hårdvarutrustning
Support för konferens- och mötesrum, skrivare och annan teknisk utrustning på plats
DIN PROFIL
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är initiativtagande och ser vad som behöver göras för att driva uppgifter framåt. Vi tror att du ser möjligheter i utmaningar och håller dig uppdaterad om utvecklingen inom teknikvärlden. Du är positiv, flexibel och utåtriktad.
För att passa rollen har du:
Minst 2 års tidigare arbetserfarenhet inom IT-support
God kunskap och förståelse för datorer och tillhörande kringutrustning (gärna PC och Windows 10)
Arbetserfarenhet av kundkontakter i tidigare liknande roller
Goda kunskaper av svenska och engelska i både tal och skrift
Eftergymnasial teknisk utbildning ser vi som meriterande.
VARFÖR COWI
Att vara en del av COWI-gemenskapen erbjuder mer än bara konkurrenskraftiga villkor. Vi tar hand om våra medarbetare.
Vi är ett stiftelse- och personalägt företag där du har möjlighet att bli delägare. Du erbjuds utvecklingsmöjligheter genom vårt egenutvecklade utbildningsprogram COWI Academy med nätverkande över hela företaget, ett fördelaktigt förmånspaket och individuell utvecklingsplan genom vårt karriärsystem.
På COWI får du möta trevliga och engagerade kollegor. Tillsammans firar vi framgångar och umgås genom olika aktiviteter på arbetet. Den största förmånen av dem alla är ändå att du får arbeta på ett företag som, på riktigt, har tagit ställning kring den gröna omställningen!
COWI SVERIGE
Tillsammans med kunder, partners och medarbetare skapar vi en framtid där människor och samhällen växer och utvecklas. Det gör vi genom samarbeten där vi skapar hållbara och vackra lösningar som förbättrar livskvaliteten för människor i dag och för kommande generationer. Vår målsättning är att inom 3 – 5 år endast arbeta med 100% fossilfria projekt.
Med över 93 kontor över hela världen är COWI en växande internationell konsultkoncern. Att leva upp till våra kärnvärden är en prioritet i vårt sätt att arbeta. Vi samarbetar med våra kunder, partners och kollegor för att koppla samman människor och platser för att skapa bättre lösningar. Med stor respekt och hänsyn till vår miljö fokuserar vi på att hjälpa våra samhällen utvecklas genom att skapa nya och bättre möjligheter. Vi är nyfikna och tänker framåt när vi söker nya kunskaper och insikter. Det viktigaste av allt återfinns i ett av våra värdeord – We Care.
Lär känna oss mer på https://www.cowi.com/
HAR DU NÅGRA FRÅGOR?
Då är du välkommen att kontakta Emelie Warnquist Head of Section IT, på EMWT@cowi.com eller på +46 738 51 05 11
eller
Priyanka, Talent Acquisition Specialist, på PRKI@cowi.com
HUR MAN ANSÖKER
Allt vi behöver av dig är att du laddar upp ditt CV i länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så skicka gärna in ditt CV snarast.
REKRYTERINGSPARTNERS
Vi samarbetar redan med utvalda rekryteringpartners och undanber oss därför direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
ARBETSGIVARE FÖR LIKA MÖJLIGHETER
COWI tillhandahåller lika möjligheter för alla medarbetare och sökande utifrån individuella förutsättningar, utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet, könsuttryck, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller ålder.
Genom vårt interna nätverk VERA arbetar vi för att främja mångfald och en inkluderande arbetsplats och bjuder in alla anställda att medverka till detta.
IT – Onsite Support – IT support – IT technician