OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse av IT-support och vill jobba i en dynamisk IT-organisation där användaren står i centrum? Om svaret är JA - då kanske är du vår nya kollega på Användarstöd? Läs nedan och sök tjänsten!
IT Tekniker
Arbetsuppgifter
Som IT tekniker arbetar du med användarnära support och stöd som rör Trafikverkets IT-infrastruktur. Du ger support som omfattar IT-arbetsplatsen med klienter och dess kringutrustning såsom mobiltelefoni, skrivare, kontorsnätverk, mötesrum och digitala mötestjänster. Du felsöker, åtgärdar och svarar på frågor från medarbetare på Trafikverket.
I rollen arbetar du ärendebaserat vilket innebär att du ansvarar för att aktivt arbeta med dina ärenden och ge återkoppling till användare och beställare. Utöver den support du tillhandahåller på din placeringsort arbetar du även på ovanstående sätt på distans där du stöttar användare via telefon, Skype och e-post. I arbetsuppgifterna ingår också att inventera och upprätthålla reservdelslager av viss arbetsplatsutrustning.
Resor i tjänsten kan förekomma då du vid behov kommer fungera som backup till tekniker på andra orter.
Du kommer att ingå i ett engagerat och positivt team där dina kollegor är spridda över landet. Genom att ha tät dialog, dagligen stötta och hjälpa varandra uppfyller vi våra gemensamma mål!
Övrig information
I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev - däremot är det viktigt att du tar dig tid och besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet vi gör.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt under v. 14. De kandidater som därefter går vidare bjuds in till intervju. Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas v. 16, via Skype. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Vi använder mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du kan ta egna initiativ och hitta lösningar på kluriga problem. Du arbetar på ett strukturerat sätt och sätter fokus på ordning och reda. Du tänker gärna i nya banor och hittar nya lösningar på gamla problem. Det är också viktigt att du trivs i samarbetet med andra då det är en roll med många sociala kontakter, både fysiskt och digitalt.
Vi söker dig som har:
gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt relevant arbetslivserfarenhet som IT-tekniker som vi bedömer väga upp utbildningskravet
mycket goda kunskaper i Microsofts plattformar och produkter
något års erfarenhet i närtid av att hantera IT-supportärenden på plats
kan kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift
körkort för manuellt växlad personbil.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att felsöka och felavhjälpa konferensrumsutrustning, exempelvis Logitech Rally
erfarenhet av att arbeta i Mobile Device Management (MDM) lösningar, framför allt MobileIron.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Läs mer här
Trafikverket
https://www.trafikverket.se/om-oss/
Kort film om Trafikverket
https://www.youtube.com/watch?v=LLA7vWV3f-c
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089