OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.Erfaren IT-tekniker
IT-center är Ludvika kommun och Smedjebackens kommuns gemensamma IT-organisation och arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. IT-center arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunernas gemensamma IT-processer och arbetssätt.
Enheten Service & Support arbetar med service och support till våra slutanvändare i Ludvika och Smedjebackens kommuner, antingen via telefon, i våra Kundmottagningar i respektive kommun eller ute hos slutanvändaren. Enheten eftersträvar en så hög grad av standardiserade tjänster som möjligt, detta för att skapa den högsta ekonomiska nyttan i alla delar av tjänsten.
Ansvarsområden:
• Installation, service, reparationer av Chromebook-enheter
• Stöd i hela tjänsteleveransen gällande produkter till våra slutanvändare
• 1:st line support gällande felsökning och felavhjälpning via telefon eller fjärrstyrning
• Bemanning av våra kundmottagningar i Ludvika och Smedjebacken
• Installation och leverans av datorer, mobiler och surfplattor
• Felavhjälpning av produkter (ej underliggande plattform)
• Utbyte och återtagande av IT-utrustning
Exempel på aktiviteter som ingår i det dagliga arbetet:
• Avhjälpning av fel både på klient och i viss mån servrar.
• Inhämtning, service, hantering, reparation, leverans av Chromebook-enheter
• Statusrapportering till kund och andra intressenter.
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa ärenden som slutanvändare har med sin mjukvara och operativsystem.
• Installera datorer och annan hårdvara med standardarbetsplatser.
• Hantera beställningar av datorer, mobila enheter m.m. och andra kommunikationslösningar.
• Supportera slutanvändare genom hantering av incidenter och förfrågningar.
• Ta användning av relaterade processer (Incident, Problem och Change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet
• Arbeta aktivt med Knowledge Management och dokumentation, överför och delar din kunskap med dina kollegor
• Ev. Kundtjänst 1:st line support.
Kompetensprofil
Du har lång och gedigen erfarenhet från IT-branschen och breda generella IT-kunskaper med inriktning mot slutanvändarsupport, felavhjälpning, felsökning och installation. Meriterande är också om du har professionella kunskaper i reparation av datorer och mobiltelefoner. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 10/11 och Microsoft Office produktsvit samt M365 på klienter. Du ska också ha goda kunskaper i Teams samt fjärrstyrningssystem. Kunskaper gällande WAN, LAN är också meriterande.
Du ska ha erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-metoden.
Du ska också kunna hålla en mycket hög servicenivå gentemot kunder och kunna bemöta dessa på ett professionellt sätt.
Vi ser det också som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som fälttekniker och/eller i en servicedesk eller motsvarande samt har erfarenhet från främst kommunal, men även regional eller statlig IT-verksamhet.
Körkort minst klass B är ett krav.
Du är noggrann, självgående och engagerad, tar ansvar för dina uppgifter och kan prioritera din tid utifrån kundens bästa. Du samarbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning. Heltid. 6 månader 2023-05-01-- 2023-11-30 med möjlighet till tillsvidareanställning.
I samband med anställning genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll.
Kontaktperson
Jonny Bringås, enhetschef, IT-center, Service och Support, 0240-863 22
Facklig kontakt
Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Carolus Magnus Gustavsson, Vision
Nås via kommunens växel 0240-860 00
Du är välkommen med din ansökan senast 2023-04-07. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.