IT-tekniker

IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Vi söker nu vår nya kollega till ett härligt team på Kungsholmen (Thorhildsplan). I rollen som supporttekniker så kommer du att ingå i ett härligt gäng med 3 andra supporttekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt till kundens ca 2300 interna användare.

Alla tekniker hjälps åt med de tekniska frågor som kommer in. Vi delar upp olika ansvarsområden veckovis, så även om alla hjälps åt så har någon ett primärt ansvar över tex telefon (ca 5-7 samtal/dag), walkin eller onsite. Ärendena varierar i svårighetsgrad och du har hjälp av en 2/3rd line vid behov.

För att trivas i rollen som IT-tekniker här så behöver vara en person som hjälper till och hugger i. Alla strukturer är ännu inte på plats, så vi arbetar fortfarande för att förbättra och standardisera vårt sätt att arbeta.

Du kommer bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av IT-support inom windows, antingen via servicedesk eller som onsitetekniker.

Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan någon av de andra nordiska språken, men inget krav.

Vi ser gärna att du har några av följande kvalifikationer:

Utbildad inom IT

Ärendehanteringssystem

Windowsklienter (7 och 10)

Microsoft Office

Skrivare

Active directory

Remote styrning

Arbetat enligt ITIL

Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.

Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Placering

Kungsholmen, Thorhildsplan. Som onsitetekniker arbetar du från kontoret.

Arbetstider

8-17.

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024