OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att jobba i en större företagsmiljö där du kan få utlopp för din It- tekniska bredd? Har du erfarenhet av back office support och intresse för att jobba med applikationsdrift? Tycker du om att hjälpa andra och strävar efter att få nöjda användare? Då är kanske detta något för dig!
Just nu söker vi dig som vill jobba med applikationssupport hos en större myndighet i centrala Göteborg. Som It- tekniker kommer du tillhöra ett team vars huvuduppgift är att arbeta med support och administrativa arbetsuppgifter, för att arbeta mot att ge bättre stöd till systemens användare och deras leverans. Du kommer att arbeta med applikationsdrift i både andra och tredjelinjen.
Vidare kommer du ansvara för ärendehantering, felsökning och återkoppling till användare och beställare för system och applikationer på server- och it infranivå. Ansvaret är brett och mångfasetterat med stor möjlighet till teknisk utveckling. Detta är en tjänst som passar dig som tycker om att grotta ner dig i teknik och lösa ärenden. Rollen innefattar även att ge stöd och utbildning till användare. Kunden sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Randstad Technologies men jobba som supporttekniker hos Trafikverket. Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Ansvara för att den dagliga driften fungerar
Arbeta med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
Vara en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikation mellan datorer
Ge stöd och support till användarna
Sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer med datorer
Testa nya produkter och informera användarna om nyheter
Installera och anpassa datorer som sköter kommunikation i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser
Arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar)
Installera program och anpassa dem till nätverket
Ansvara tekniskt för visningar i konferensutrymmen, av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning
Backuphantering
Administrera standardsystem såsom mejl och kalender
Administrera backup- storage- och applikationsservrar.
Kvalifikationer
IT-gymnasium eller likvärdig utbildning och erfarenhet som sammantaget kan bedömas som likvärdigt.
Minst ett års IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Du som person bör ha arbetserfarenhet från att ha arbetat i en helpdesk på andra och/eller tredje linje nivå. I detta ingår det att ha kunskaper kring felsökning, administrativt arbete, servrar och drift. Meriterande är om du har goda kunskaper i plattformen Sharepoint, Word och/eller excel. Positivt om man gillar och är intresserad av att hålla i utbildningar, intresserad av användarsupport i applikationer, göra guider, lathundar med mera.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044