IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/.




Beskrivning
Vi på SML-IT behöver förstärka vår andralinje i Munkedalskontoret med en driven, social och positiv IT-tekniker.

SML-IT är den gemensamma IT-avdelningen för Sotenäs-, Munkedals-, och Lysekils kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Lysekil och ”satellit-kontor” i Munkedal och Sotenäs. Placeringsort för denna tjänst är Munkedal men inom avdelningen stöttar vi varandra inom hela SML så arbete på någon av de andra orterna kan förekomma.  

Vår miljö omfattar Ios, Windows10 och 11, MS Office 365, MS Server och en rad andra system och applikationer som normalt förekommer i en kommun.  

IT-avdelningen består idag av totalt 29 personer.  

Denna tjänst avser placering i andralinjen i Munkedal. Andralinjen finns representerad ute i våra tre kontor i respektive kommun. Hos andralinjen hamnar ärenden som kräver en mer specifik support än den generella som hanteras av vår förstalinje vilken är gemensam för alla tre kommuner. Ärenden som hamnar hos andralinjen kan röra sig om frågor som är specifika för kommunen i fråga, frågor som behöver lösas på plats hos en användare eller frågor som rör tjänster och funktioner som inte finns färdiga ännu och man behöver hitta en tillfällig lösning/utveckla en långsiktig lösning. I denna roll ställs det höga krav på kommunikation och förståelse för vad olika användare behöver för att kunna arbeta effektivt samt en viss uppfinningsrikedom. Det är för denna roll också viktigt att ha förmåga att prioritera bland ärenden, kunna fatta egna beslut och motivera dem. Vi har idag ett högt förtroende hos våra användare och vi är övertygade om att det till stor del beror på att vi arbetar aktivt nära våra användare och är lyhörda för deras behov och önskemål. Vi vill förvalta det förtroende vi har och bli bättre.  

Du som söker denna tjänst bör vara ordningsam i ditt arbete och noggrann med upprättande och underhåll av teknisk dokumentation. Samtliga ärenden registreras och dokumenteras väl av dig i vårt ärendehanteringssystem. Du behöver besitta en social kompetens och kunna förstå och komma överens med olika människor. Du behöver ha drivet att kunna slutföra saker och du måste tycka det är roligt att arbeta med och utvecklas ihop med andra människor. Din arbetstid är förlagd under dagtid från måndag till fredag 08:00-17:00 med en timmes lunchrast, flextidsavtal finns.  
 

Grundkompetenser som vi efterfrågar:  
• Active directory  
• Office 365, där Teams ingår  
• Systemövervakning  
• Dokumentering i ärendehanteringssystem  

 
Övriga meriterande kompetenser:  
• Arbete kring telefonilösningar  
• Powershell och liknande scriptverktyg  
• Erfarenhet av automatiseringsarbete  
• MDM-verktyg, gärna MS Intune och MS Auto Pilot 
• SCCM  
• Arbete kring nätverk 

Har du arbetslivserfarenhet från liknande service- och supportarbete, gärna från en ITIL/LEAN-baserad organisation samt god kännedom om hur en offentlig verksamhet fungerar är det meriterande. Har du en eftergymnasial utbildning inom IT-området eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig är det meriterande men det är inte ett krav för att söka tjänsten. 

Vi tillämpar löpande urval. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  
I och med att du kommer att arbeta inom skolverksamhet skall du kunna visa upp utdrag ur polisregister, blankett RPS 442.5 05-10 detta enligt lag 2000:873. Skall tas med i obrutet kuvert till eventuell intervju. Tjänsten är även säkerhetsklassad i nivå 3. 

Kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska samt B-körkort är ett krav 
Villkor Enligt avtal, månadslön 
Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål 

 

Villkor


Enligt avtal, lön efter överenskommelse. 

 




Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 februari 2024
  • Ansök senast: 22 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024