IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

IT-tekniker

till Servicekontoret. Sista ansökningsdag: 2016-05-18.
(Ref nr 14:2016:8)

Servicekontoret utgör kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten. Vi arbetar under företagsliknande former och är ca 350 anställda och har en omsättning på ca 500 Mkr. Vår verksamhet spänner från anläggningsarbeten, parkskötsel, fastighetsservice, verkstadsmekanik till IT-service, central redovisningsservice och löneservice.

Borås Stads IT-avdelning, Dataservice, har driftsansvar för hela Borås Stads nätverk. Nätverket består idag av
ca 8 000 datorer och ca 25 000 användare. Nätet är delat mellan administrativt och pedagogiskt. Fördelningen av datorer är ungefär hälften i vardera medan användarna, elever och pedagogisk personal står för 2/3. Vi är drygt 40 personer på avdelningen. Vi arbetar processinriktat med ramverket ITIL.

Vi söker nu två IT-tekniker till vår Servicedesk. Arbetet består av att tillsammans med övriga tekniker arbeta med att supportera de tjänster som IT-avdelningen levererar. Servicedeskens huvudsakliga uppgift är att vara användarnas naturliga kontaktyta vid incidenter och andra IT-frågor, samtidigt som man åtgärdar merparten av de incidenter som rapporteras. Du kommer att arbeta på en avdelning med stort teknikkunnande och kompetens.

Arbetsplats: Dataservice, Servicekontoret

Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna utgår från ett rullande schema.


Servicekontoret söker IT-tekniker

Arbetsuppgifter: Du kommer att tillsammans med övriga tekniker arbeta i Servicedesk. I ditt arbete ingår daglig kontakt med användare och du rapporterar till teamchef för tjänsteleveranser. Tjänsten innebär i stora drag att svara på inkommande samtal till Servicedesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare via telefon och e-post vilka alla ska registreras i vårt ärendehanteringssystem. En hög grad av felen avhjälps direkt vid första samtalet, genom felsökning, ofta genom att fjärransluta mot användaren. Lösningar dokumenteras för användaren och för vår egen kunskapsdatabas, därför sätter vi stort värde i dokumentation.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning (eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande). Du arbetar idag med användarstöd och liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan och har 2-3 års dokumenterad erfarenhet av Servicedeskarbete inom områdena Windows klienter och administration av Microsofts AD. Det är meriterande om du arbetat med Windows 8.1 och SCCM. Du har ITIL-certifiering (eller likvärdiga kunskaper förvärvade praktiskt via arbete i processerna). Teknikercertificering enligt CompTia A+ är meriterande. B-körkort är meriterande.

Du har förutom teknisk kompetens enligt ovan även en stark service- och teamkänsla, och du kan ge våra användare professionell hjälp och ett trevligt bemötande. Du är öppen, strukturerad och prestigelös, ser möjligheter istället för hinder. Du är en problemlösare och har lätt för att se systemsamband. Du har dokumenterad erfarenhet av att hjälpa användare via telefon och e-post. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Upplysningar lämnas av teamchef Per Tronstad, tfn 033-35 53 08 eller avdelningschef Claes Karlsson, tfn 033-35 30 73. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2016-05-18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024