IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

IT-Tekniker
Verisure is Europe's leading provider of professionally monitored home alarms and connected services for the smart home. With 6.500 employees and more than 1.6 million customers in 13 countries, we are number one in Europe and growing durably in South America. Thanks to our strong focus on quality and service, our customers are among the most satisfied in the industry. By inviting partners in complementary segments to the Verisure platform, we broaden the offer with even more connected services, such as control of digital locks and indoor climate supervision. All controlled and monitored through Verisure App in the mobile. By keeping our customers in contact with home and family, we make their daily lives a little easier and more pleasant.

IT-tekniker med stort teknikintresse till Verisure Securitas Direct AB

Gillar du att arbeta i en dynamisk miljö, dvs. den ena dagen är inte lik den andra?

Vill du utvecklas på din arbetsplats tillsammans med fler drivande IT-kollegor?

Då är Verisure Securitas Directs IT Operations rätt plats för Dig!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som IT-tekniker innebär ett utvecklande och varierande hands-on-arbete för dig som är tekniskt lagd. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och detta görs oftast på plats hos användaren.

I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installation och konfigurering av datorer samt kringutrustning.

Inköp av datorer och kringutrustning och administration i AD, Lotus Domino m.m.

Bakgrund

Vi söker dig med ett stort intresse av IT-support och som har goda kunskaper inom Windows och AD. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med support på plats.

Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande och vi söker dig som är serviceminded och har en positiv inställning. Det är viktigt att du är ansvarstagande och håller vad du lovar, samt har tålamod och ett pedagogiskt sätt.

Dokumentation är en självklarhet för dig liksom att arbeta strukturerat, säkerhetsmedvetet och ansvarsfullt.

Erfarenheter och utbildning

-du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som helpdesk/supporttekniker
-du har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet
-goda kunskaper i Svenska och engelska i tal och i skrift
-du har ett gediget tekniskt intresse, är serviceminded och brinner för problemlösning

-har du erfarenhet av Lotus Notes är det meriterande

Omfattning: Heltid

Uppdragsgivare: Verisure Securitas Direct AB

Ort: Linköping

Sista ansökningsdag:

Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV senast 2016-09-16. Då urval och intervjuer sker löpande så ber vi dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För information:

I denna rekrytering samarbetar Verisure Securitas Direct AB med Dfind IT vilket är ett rekryterings- och konsultbolag inom Profficekoncernen. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian.dejler@dfind.se eller 0725-29 06 05.

Utvecklingsmöjligheter

Securitas Direct AB är ett tillväxtbolag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Företaget växer i stadig takt och du får vara med på denna resa. På företaget finns flera vägar att gå, du skapar dina egna möjligheter utifrån din personlighet och kompetens.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024