OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KLK:2016:26
Kristianstads kommun
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Kristianstad Arena, Kristi-anstads Vattenrike och Rådhus Skåne är några av de satsningar som har förändrat bilden och lagt nya årsringar till renässansstadens kärna. Jubileumsåret 2014 fick kommunen utmärkelser både som Årets stadskärna och Årets landsbygdskommun.
Vi lyfter tillsammans. I dag har kommunen drygt 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss.
Kristianstads kommun har samlat all IT-verksamhet under en gemensam ledning. Målet är att vara en strategisk resurs för våra verksamheter med fokus på deras behov samt att ha en tjänstebaserad leverans- och debiteringsmodell med ökad tillgänglighet. Med vår samlade IT-verksamhet ska vi säkerställa framtida e-förvaltning och gynna tillväxten i kommunen.
Vi söker dig som vill bidra till att kommunens alla verksamheter erbjuds ett bra IT-stöd och att användare har tillgång till de verktyg som de behöver i sitt arbete.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer bestå av support och service mot Barn och utbildningsförvaltningens verksamheter från förskola till gymnasie och vux, samt mot kommunens övriga förvaltningar. Detta innebär service på plats ute i verksamheten samt kundarbete i servicedesk och kundmottagning. Arbetet innehåller felsökning, installationer och förebyggande åtgärder liksom pedagogiskt stöd åt användarna, såväl pedagoger som elever och övrig personal inom Kristianstad kommun. Arbetet är självständigt men bygger på ett nära samarbete med övriga tekniker inom avdelningens enheter.
Kvalifikation
Arbetet kräver att du har YH-utbildning inom IT/drift/IT-service alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha relevant erfarenhet av arbete med IT i pedagogisk verksamhet från förskola till vux. För att fungera i din roll krävs även att du har minst 6 månader praktisk erfarenhet av arbete i servicedesk.
Du ska ha djup och bred teknisk kunskap om Windows Server 2012 R2, Windows 7 och 10. Arbetet kräver att du har erfarenhet av MDM/EMM-system, har du erfarenhet från MobileIron´s system är det meriterande. Vidare krävs erfarenhet av utrullning, konfigurering av större mängder Google, iOS, Android och liknande enheter. Kunskaper om Windows 7-10 operativsystem och erfarenhet om Mac i Windows domänmiljö samt från support av digitala mötesrum/klassrum med interaktiva projektorer. I arbetet förekommer dokumentation och kommunikation som kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. En förutsättning för arbetet är att du har körkort för bil med manuell växel.
Fler kvalifikationer visas på www.kristiqanstad.se/jobb
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde 2017-01-01
För mer information, ta kontakt med
Jörgen Hermansson, Enhetschef IT-teknik, 044-13 65 89
För facklig information, ta kontakt med
Hans Johansson, TCO, 044-13 54 34
Samir Mahmood, SACO, 044-13 54 66
Fredrik Mössler, LO, 0733-17 19 42
Sista ansökningsdatum
2016-09-30
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Katerina Jernek på 044-13 68 34. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21