OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk/Backoffice och är redo för att testa något nytt? Centric söker just nu supporttekniker inom 1st line till flera uppdrag i Göteborg.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker inom 1st line så kommer du att arbeta hos en av Centrics kunder i Göteborg. Du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar.
Som supporttekniker inom 1st line är din primära uppgift att hjälpa företagets användare via telefon, remote och mail. Arbetet innebär problemlösning, hantering av konton och behörigheter, mobilsupport, teknisk dokumentation, felsökning av hård- och mjukvara samt utskriftsproblem.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk/Backoffice i en företagsmiljö. Du har en allmän kompetens på de mest frekventa OS och arbetsplatutrustningar. Du är även van vid att arbeta i ärendehanteringssystem, har allmän kunskap om ITIL's processer samt har hanterat användarstöd via telefon och e-post tidigare.
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du driver arbetet framåt och är lösningsorienterad.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på tfn: 0734-159 388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229