OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.
Rudbecklaboratoriet är ett forskningslaboratorium som inrymmer institutionen för immunologi, genetik och patologi, forskningsgrupper från medicinska vetenskaper, kirurgiska vetenskaper, folkhälsovetenskaper samt flera kliniker vid Akademiska sjukhuset.
Här samlas såväl kliniska som prekliniska forskare inom framförallt genetik, immunologi, onkologi, patologi, tumörbiologi och bioinformatik.
Rudbecklaboratoriet är samlingsnamnet på två sammanbyggda hus, C11 och C5, på Gluntenområdet, nära Biomedicum och Akademiska sjukhuset. Vid Rudbecklaboratoriet arbetar omkring 500 personer, från ett stort antal länder.
IT avdelningens uppgift är att lämna support och stöd till samtliga forskningsgrupper och institutioner inom Rudbecklaboratoriet. Avdelningen består idag av 8 personer. IT avdelningen driver ett avancerat datacenter för fillagring, drift av kundservrar samt nätverksstöd. I tillägg hanteras installation, ominstallation och skrotning av samtliga klientdatorer inom Rudbeck. För hantering av klientdatorer kommer IT avdelningen inom kort driftsätta en ny lösning för licensövervakning samt automatiserad hantering av programvaruinstallationer
Arbetsuppgifter: Inkluderande men inte begränsat till:
Användarsupport via helpdesk och på plats hos användare
Rådgivning vid inköp av datorer (Mac och PC)
Installation och uppsättning av nya datorer
Underhåll av drivrutinsbibliotek
Underhåll av MSI och DMG paket vid fjärrinstallation
Enklare felsökning av hårdvara
Ominstallation vid virusattack eller vid logiska fel i filsystemet
Skrotning av kasserad utrustning
Kvalifikationskrav:
- Minst tre års erfarenhet som serviceinriktad datatekniker eller motsvarande erfarenhet.
- Dokumenterat goda kunskaper avseende - nätverk och TCP/IP-kommunikation
- hantering av datorer och användare med Active Directory och LDAP.
- felsökning och konfiguration av Macintosh OS X och Microsoft Windows.
- uppsättning och felsökning av Microsoft Office samt Adobes programvaror.
- Förmåga att uttrycka sig väl i skrift och tal på både svenska och engelska.
Önskvärt/meriterande i övrigt:
Du bör vara analytisk, kommunikativ, stresstålig samt serviceinriktad med en hög nivå av säkerhetsmedvetande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande är dokumenterade kunskaper i :
- Deploymentlösningar
- DELL Equallogic
- Vmwares vSphere samt vCenter
- PHP & Javascript
- Linux
- Universitetets administrativa system
Du kommer att arbeta i en grupp som tidvis har hög belastning, vilket medför att Din samarbetsförmåga är av stor betydelse.
Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: 2017-01-05 eller efter överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av:
Christer Rindebratt, christer.rindebratt@rudbeck.uu.se.
Välkommen med din ansökan senast den 22 december 2016, UFV-PA 2016/3345.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.