IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

OilQuick AB är ett innovativt och expansivt familjeägt teknikföretag som utvecklar, tillverkar och säljer fullautomatiska snabbfästesystem för entreprenadmaskiner. Produkten är marknadsledande i branschen med hög kvalitet och ett starkt varumärke. Huvudkontoret ligger i Hudiksvall där den mesta tillverkningen sker. Vi är idag 91 anställda och vi har dotterbolag i Frankrike och USA.

OilQuick blev 2019 utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place to Work.
Vi är enormt tacksamma och stolta över att 96% av våra medarbetare tycker att OilQuick är en mycket bra arbetsplats och att 100% av företagets medarbetare är stolta över att de arbetar på företaget. För oss är engagerade medarbetare, kvalité och nöjda kunder detsamma som framgång. Vi lägger därför stort engagemang i våra medarbetares hälsa, motivation och gemenskap på jobbet.
 
På företagets It-avdelning är vi idag två It-tekniker vars funktion är att ge support till företagets medarbetare och att bistå företagets It-system med all utbyggnad av drift, underhåll och säkerhet. På It-avdelningen råder en varm och trivsam stämning där vi stöttar varandra och alltid jobbar för kvalitet och för att att ha nöjda användare. Då företaget befinner sig i en expansionsfas behöver vi nu förstärka med ytterligare en It-tekniker vars huvudsakliga arbete kommer att vara frontlinesupport.
 
Som frontlinesupport kommer du att arbeta med driftsättning av nya datorer, användarsupport, felsökning och utförande av förändringar samt uppdateringar till våra användares (tunna klienter?), stationära och bärbara datorer samt mobila enheter etc.
Konkret kommer du att jobba med att vara en stödfunktion och med att hjälpa företagets medarbetare att lösa alla olika tänkbara uppkomna IT-relaterade problem. Du kommer att arbeta tätt med kollegorna på It- avdelningen, där du kan eskalera de ärenden som du själv inte har möjlighet att lösa.
 
För att hantera rollen krävs att du har ett teknikintresse och goda kunskaper i Windows samt datorhårdvara. Du bör ha en grundläggande förståelse för nätverksteknik och vara bekant med MS Office. Vidare krävs B-körkort, en avslutat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom ämnet samt att vara flytande engelska i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av arbete som It-tekniker/It-support och / eller har du jobbat med Windows servers, active directory, Hyper-V, Brandväggar, Switchar och V-Lan så är det meriterande.
 
Som person behöver du vara en socialt säker och en självständig initiativtagare med hög servicekänsla. För att kunna ge dina medarbetare ett fint bemötande är det viktigt att vara inlyssnande och ödmjuk. Då det i arbetet också ofta förekommer konstanta avbrott som måste lösas omgående krävs en viss stresstålighet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och den vi söker ska kunna bidra till ett gott arbetsklimat med övriga medarbetare. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse.
 
Välkommen med din ansökan!



Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OilQuick AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024