IT-tekniker 2:a Linjens Support

IT-tekniker 2:a Linjens Support

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvårdens IT-avdelning är en viktig del i organisationen med uppdraget att driva utvecklingen av myndighetens IT med stor satsning och fokus på myndighetens resa mot en mer digital kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa de förutsättningar som en modern myndighet kräver av en tillgänglig, säker och kostnadseffektiv IT.

Vårt grunduppdrag är att säkerställa att Kriminalvården har en funktionell, anpassad och stabil IT-miljö för våra 12000 interna användare på ca. 145 verksamhetsställen. Arbetet är mycket varierande och ger stora möjligheter att utvecklas inom området.

ARBETSUPPGIFTER
Som Supporttekniker inom 2:a linjens IT-support arbetar du i ett team och utför felahjälpande åtgärder och förbättringar i IT-miljön samt ger support och användarstöd till Kriminalvårdens interna användare via ärendesystem, telefon och instruktioner.

Denna tjänst avser support främst inom IT-infrastrukturområdet vilket innefattar djupare felsökning av hård och mjukvara. Ärenden som ej kunnat lösas av 1:a linjens support distribueras till vårt team och hanteras via ärendesystemet Krimson.

Din huvudsakliga uppgift är då att tillsammans med teamet göra utförligare felsökning eller åtgärder alternativ ytterligare bereda ärenden för vidare hantering av expertgrupperingar och partners inom IT-infrastruktur eller inom systemapplikationer.

I åtagandet ingår även att kunna medverka i utveckling och implementation av nya tekniska lösningar, processer, projektuppdrag, utbildningsinsatser samt att skapa support och användarinstruktioner.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


KVALIFIKATIONER
Krav
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av arbete av 1:a linjens IT-support.
• Erfarenhet av att arbeta i Ärendesystem
• Erfarenhet av att arbetat i en Backofficefunktion/2:a linjes IT-support med inriktning IT-infrastruktur
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• God teknisk kompetens om Microsoft Windowsmiljö, Office, datorer och kringutrustning, mötes/videotjänster, telefonteknik och smartphones samt relaterad systemadministration.
• Erfarenhet av arbete med IT-support mot flera enheter i en spridd nationell organisation.

Meriterande
• Gymnasieutbildning inom området IT eller motsvarande.
• Erfarenhet av samtalsmetodik och ITIL
• Erfarenhet av operativ support på plats hos användare eller kunder.
• Förmåga att skapa och anpassa IT-instruktioner till användare och supportmedarbetare.
• Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer

Personliga kompetenser
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna där du som person har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp samt håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger ner stor vikt vid att man leva upp till dessa.



ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024