OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en av våra kunder på Södermalm i Stockholm söker vi nu dig som har två års erfarenhet av supportarbete med inriktning på nätverk.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärenden löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!
Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och duktig på att ha kontakt med många olika människor. Du är också självgående med ett stort eget driv och engagemang. Vidare så har du lätt för att samarbeta.
I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös och drivs av problemlösning.
Krav
- Minst 2 års erfarenhet av Linux / Mac / BSD och Windows - i en blandad nätverksmiljö
- Microsoft Active Directory Administration
- Azure
- Windows 7/10
- 1+ års ansvar för systemarkitektur
- God kommunikativ förmåga
- Serviceminded
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Körkort
- Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
- God kännedom och erfarenhet av ITIL
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller isabella.hornesjo@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229