IT-tekniker 2nd line support

IT-tekniker 2nd line support

Arbetsbeskrivning

En av Centrics kunder i Malmö behöver utöka sin 2nd line med flera IT-tekniker. Det är en stor verksamhet med många användare. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, nyfiken och drivande. Du har förmåga att ta beslut och prioritera i pressade situationer samtidigt som jobbet utförs med hög kvalitet och i gott samarbete med kollegor, kunder och leverantörer. Det är viktigt att du har känsla för service och att kunden alltid kommer i första hand.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer dina huvuduppgifter att vara felsökning, installation och underhåll i våra kunders miljöer. Tekniken är huvudsakligen baserad på Windows Servermiljö med VMware-virtualisering. Som medarbetare i vårt team arbetar du både tillsammans med andra erfarna tekniker och tar enskilt ansvar för att lösa komplexa problem i samverkan med våra kunder och leverantörer utifrån deadlines/SLA.

Det förekommer daglig kommunikation med beställare/ansvariga hos våra kunder.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av arbete som drifttekniker i Microsoftmiljö, erfarenhet av uppsättning och felsökning av Windows Server. 

Vi tror också att du har tyngre kunskap inom minst tre av följande områden: VMware, brandväggar, nätverk, Citrix, SCCM, SAN, Active Directory, SQL, Office 365, Azure och Exchange.

Det är en fördel om du har jobbat inom olika migreringsprojekt.

Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift. Körkort och tillgång till bil erfordras. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Arlinda Shefketi på tfn: 0734-159372 eller arlinda.shefketi@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024