IT-tekniker 2nd line support

IT-tekniker 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Centric har just nu flera kunder som är i behov av IT-tekniker på 2nd line nivå.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg!

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Vi tror att du har en social och pedagogisk förmåga att bemöta olika typer av människor. I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös, och drivs av problemlösning.
 Krav
- Minst 2 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
- Microsoft Active Directory Administration
- Office 365/Exchange
- SCCM
- Windows 7/10
- God kommunikativ förmåga
- Serviceminded
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska – i både tal och skrift
Meriterande
- Körkort
- Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
- God kännedom och erfarenhet av ITIL
 LÅTER DET INTRESSANT?
Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024