OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Kontek har jobbat med lön sedan 1934. Vi utvecklar och marknadsför programvaror för alla delar av lönehanteringen. Idag har tusentals företag förtroende för både våra program och vår specialistkompetens.
Huvudkontoret ligger i Ljungby. Vi finns också i Stockholm och Göteborg.
Totalt har vi sex affärsområden. Nyutveckling, Underhåll, Försäljning, Utbildning/Konsultation, Outsourcing samt Support.
Efterfrågan på våra tjänster ökar nu snabbt. Vi utökar nu verksamheten och söker därför dig som vill vara med och påverka vår framtid.
För mer information besök www.kontek.se
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att:
- ge service till våra kunder vid nyinstallation, uppgradering och övriga frågor kopplat till Konteks produkter
- ge service till våra anställda genom att ansvara för daglig drift och inköp av företagets nätverk, servrar, mailsystem samt datorer
- utveckla företagets hemsida samt Intranät
- arbeta med interna tester av våra egenutvecklade applikationer
Utbildning/Erfarenhet
Du har relevant akademisk utbildning samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT support/helpdesk. Goda kunskaper i Microsoft krävs, främst Windows 2000/XP/Vista, Officepaketet och Outlook. Kompetens kring installation av programvara samt nätverk är ett krav. Kunskaper i VB 6 och VB.net är meriterande. Du är en problemlösare med god förmåga att förklara teknik på ett enkelt sätt.