OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-avdelningen är indelad i tre enheter - support, drift och utredning.Helpdesk ligger inom Supportenheten och är avdelningens främsta kontaktpunkt mot internkunder/användare.
Vi söker nu en IT-TEKNIKER
Arbetsuppgifter:
* Supporta, underhålla och installera PC (bärbara och stationära), handdatorer, skrivare.Främst telefonsupport men även på plats hos kunderna.Support rörande bastjänster t ex MS Office, Groupwise och koncerngemensamma applikationer.
* Felsökning - PC, nätverk och applikationer.
* Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Inköpshantering av PC och övrig IT-utrustning.
* Medverka eller driva uppdrag.
* Medverka som sakkunnig i kunddialoger.
Schemaläggning av arbetstiden mellan kl 07.00 och 17.00.
Kvalifikationer:
* Minst ettårig eftergymnasial utbildning inom IT.
* God kunskap om Novell, användaradministration.Certifierad CNA.
* God kunskap om klientoperativ från DOS - Windows XP.Certifierad MCP.
* Kunskap om hårdvara (PC), nätverk (LAN) TCP/IP.Kunskap om MS Office XP.
* Kunskap om Oracle databashanterare.
* Viktigt är att personen är väldigt serviceminded/kundorienterad och noggrann i sitt arbete.
* Vana av telefonsupport.
* Körkort.
* Språkkunskaper i engelska.
Arbetat i motsvarande tjänst minst 2 år och praktisk erfarenhet av ovanstående.Helst ha arbetat i ett ärendehanteringssystem.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen.Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Ansökan med meritförteckning och de betyg/intyg Du refererar till skickar Du till Göteborg Energi, Personalstaben, Gunilla Magnusson.Box 53, 401 20 Göteborg senast den 3 februari 2008.
Märk din ansökan med "IT-tekniker".
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Alexandersson
karin.alexandersson@poolia.se