IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

På Linköpings universitet tror vi på utbyte. Av kunskap, erfarenhet och idéer – på en arbetsplats där samverkan mellan fakulteter och institutioner är grunden i vad vi gör. Vi är innovatörer och utbildare, och vi skapar gränslösa möjligheter. I vår verklighet behövs din fantasi, kreativitet och kompetens.Vi söker nu en till två IT-tekniker inom enheten för IT-support.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv i en stimulerande miljö.

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i vårt Kundcenter där du tillsammans med andra i gruppen har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem via telefon och e-post. I jobbet ingår att ge IT-support till anställda och studenter. Du kommer att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Då många av våra kunder arbetar med en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av såväl Windows, Mac, Citrix, iPad och smarta telefoner. Vi har ett stort antal datorer som är domänanslutna och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö och är van att arbeta via telefon och fjärrhjälp.

Din framtida arbetsplats
IT-supportenheten ingår i LiU-IT som är en modern IT-organisation inom Linköpings universitet som aktivt stödjer olika verksamheter med effektiva IT-tjänster. Vi ger support inom IT-området till universitetets anställda och studenter. Vårt mål är att skapa nytta för kunder och användare, i första hand på Linköpings Universitet, men vi har även kontakter med andra universitet, högskolor och landsting.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har lång erfarenhet av arbete i kundcenter/helpdesk där du har gett support både via telefon och e-post. Du kan Windows 7, både fristående och domänanslutna datorer. Du har gett support på Microsoft Office. Du är van att arbeta med ärendehanteringssystem. Du ska kunna ge support på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har jobbat med några av följande system: Mac OS X, e-post och kalender via exchange, citrix och mobila enheter, t.ex iPad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och driva frågor inom helpdesk-området.

Som person är du en konstruktiv problemlösare med öppen och positiv inställning. Du är serviceinriktad och har förmågan att arbeta under press då det stundtals är hög arbetsbelastning.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, heltid.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 januari 2014. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 10 december 2013

Liknande jobb


15 november 2024

14 november 2024