OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är ungefär 200 medarbetare som hjälps åt med att knuffa utvecklingen åt rätt håll. Referensnummer[017 Under förutsättning av erforderliga beslut. IT-avdelningen ansvarar för kommunens totala IT-drift som omfattar kundstöd, drift av operativ- och verksamhetssystem samt fältteknisk service. Vi ska också på förvaltningarnas uppdrag göra förbättringar, utredningar och tester av IT-stödet. Avdelningen har även resurser för verksamhets- och teknikutveckling, projektledning, IT-säkerhet/sekretess och infrastruktur. Vi ansvarar idag för cirka 5 000 PC och 150 servrar samt sköter driften av drygt 300 verksamhetssystem. Kommunens tekniska miljö bygger på Microsofts plattformsprodukter.En av de utmaningar IT- avdelningen står inför under våren 2009 är en omorganisation från en klassisk stuprörsorganisation till en processdriven organisation med ramverket ITIL som metod för att kvalitetssäkra vårt arbetssätt. Helpdesk hanterar cirka[1500 ärenden per månad, 75% av dessa ska lösas inom[tio minuter.För att klara en fortsatt bra support ut mot organisationen behöver vi förstärkning till helpdesk av dig med hög IT-kompetens, som tycker om service och problemlösning samt trivs i en processdriven organisation! Arbetsuppgifter: Du kommer att tillsammans med tre medarbetare sköta IT-avdelningens helpdesk. Arbetet består i huvudsak av att ta emot felanmälan och beställningar via telefon och e-post samt felavhjälpning och behörighetsadministration. Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. IT-kompetens på en sådan nivå att du kan ge det stöd som arbetsuppgifterna innebär, är ett krav. Du ska vara serviceinriktad, pedagogisk och tycka om kundkontakter. Du gillar problemlösning och är intresserad av att ge en så snabb och bra hjälp som möjligt genom ett konsultativt förhållningssätt. Du ser även en utmaning i att lära dig nya saker. Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00