OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad. Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Konsult och uppdrag IT ansvarar för drift, support och vidareutveckling av Eskilstuna kommuns IT-plattform. Vi har en modern infrastruktur som ger oss stora möjligheter att utveckla IT-verksamheten enligt de behov som de olika förvaltningarna har.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-tekniker ingår du i Eskilstuna kommuns produktionsenhet som ansvarar för drift, förvaltning och underhåll av kommunens IT-plattform. Konsult och uppdrag IT tar emot ca 1000 samtal per vecka och man arbetar med Microsoft System Center Service Manager som ärendehanteringssystem. Där registreras alla de incidenter och förfrågningar som rapporteras in via telefon, mail och webb i kundtjänsten.
Som IT-tekniker kommer du att arbeta i både första, andra och tredje linjens support. Bland annat innebär dina arbetsuppgifter att ställa en första diagnos ärenden som kommer in, fördela ärenden till rätt instans, dokumentera ärenden och kunskapsartiklar samt ansvara för leveranser och kunskapsöverföringar.
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb där du får vara delaktig att föra utvecklingen framåt. Du kommer till en arbetsgivare där du har möjlighet att utvecklas.
KVALIFIKATIONER
Du har en aktuell erfarenhet av IT-arbete med inriktning mot support och förvaltning. Vidare ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom IT alternativt längre erfarenhet inom området. För att klara arbetsuppgifterna har du erfarenhet av att hantera olika administrationsverktyg med koppling till AD och/eller Exchange, samt att du har goda kunskaper om Windows 7 eller senare. För att klara dig i rollen krävs att du har goda svensk- och engelskkunskaper.
Det är meriterande om du har teknisk kunskap och erfarenhet från felsökning och problemhantering av klienter i nätverksmiljö. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper och/eller erfarenhet av MS Office 2003-2010 inklusive Outlook och WebbAccess. Utöver detta ser vi gärna att du har kunskaper inom nätverksteknik, gärna Ciscos produkter, samt att du känner till och är bekväm med ITIL v3 och ITSM eller annat processorienterat arbetssätt. Det är även meriterande om du kan hantera olika fjärradministreringsverktyg såsom DameWare och/eller RDP
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är kommunikativ med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är serviceinriktad och lyhörd och kan anpassa dig utifrån kundernas behov. Du är utåtriktad och tar lätt kontakt med andra människor internt och externt samt har en god problemlösningsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09