OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 39 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker. Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm. Österåkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Österåker beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Österåkers kommun söker en medarbetare till vår IT-enhet, Helpdesk/support. IT-enheten, som består av 13 personer, ansvarar för drift, teknik, utveckling, support och underhåll av kommunens nätverk och därtill anslutna IT-resurser. I IT-enhetens tjänsteutbud ingår även att fungera som helpdesk/support till kommunens skolor och förskolor. Helpdesk för skolorna är alltid tillgänglig under kontorstid. Nu söker vi en IT-tekniker till Helpdesk. Tjänstens innehåll: - Helpdesk/support mot användare i skolor och förskolor samt hantering av elevdatorer och kringutrustning - Test, felsökning och installation av mjukvara; i vissa fall hårdvara - Deltagande i utvärdering av nya programvaror som rör skolmiljön - Bidra till utveckling och förvaltning av skoldatanätet inom kommunen - Tekniskt stöd och utbildning till skolornas lokala IT-tekniker om dessa finns. KVALIFIKATIONER - Några års erfarenhet av kundsupport och Helpdeskunktionen (First-Line) - Erfarenhet av PC-installationer lokalt och i nätverk - Förståelse och insikt i hur system och applikationslösningar samverkar med övrig infrastruktur - Trevligt sätt att hantera och stödja kundernas/skolornas krav och önskemål - Van att använda ärendehanteringssystem - Några år av dokumenterat arbete i området Det är viktigt att du är noga och ansvarstagande. Du har också lätt för att samarbeta inom IT-enheten. Du har körkort B och tillgång till bil. Arbetsplatsen är huvudsakligen belägen på skolorna. Det är också viktigt att du har god social kompetens, är hjälpsam och ansvarstagande inför våra kunders/skolors önskemål.