OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är ungefär 200 medarbetare som hjälps åt med att knuffa utvecklingen åt rätt håll. Referensnummer 017 Vi söker it-tekniker till it-avdelningen, helpdesk. Avdelningen[ansvarar för drift och support av kommunens it-miljö, som omfattar samtliga pc-arbetsplatser och verksamhetssystem. Vi arbetar även med verksamhetsutveckling och gör på förvaltningarnas uppdrag processkartläggningar, utredningar och utvärderar nya it-system. It-avdelningen har även resurser för projektledning, informationssäkerhet och infrastruktur. Kommunens tekniska miljö bygger på Microsofts plattformsprodukter. Vi är 31 personer på it-avdelningen idag och vi ansvarar för cirka 5 000 pc och cirka 350 verksamhetssystem. En funktion inom it-avdelningen är helpdesk, som idag hanterar cirka 2 000 ärenden/månad. Under våren 2009 påbörjade vi en omorganisation, då vi lämnade en klassisk stuprörsorganisation för att övergå till en processdriven organisation med ramverket ITIL som metod för att kvalitetssäkra vårt arbetssätt. Vi strävar även efter att bli en kompetensorganisation och utvecklar kontinuerligt medarbetarnas kompetenser för att kunna sätta in rätt resurser i våra processer. ***** Arbetsuppgifter ***** Tillsammans med dina kollegor i helpdesk åtgärda de incidenter som uppstår samt arbeta med analys och felsökning av problem i it-miljön. I första linjens support består arbetet i huvudsak av att hantera rutinmässiga incidenter där lösningen ofta är känd. I andra linjens support kommer du att analysera problemet och hitta orsaken till varför problemet uppstått. Beroende på din kompetens kan du ibland få möjlighet att arbeta i andra processer där just din kunskap efterfrågas,[till exempel delta i projekt eller arbeta med felavhjälpning av arbetsplatsutrustning hos kund. Arbetsrotation tillämpas i helpdesk. ***** Kvalifikationer ***** För att klara en fortsatt hög supportkvalitet behöver vi förstärka vår helpdesk med dig som engagerar dig i kundens problem och gillar att ge service på ett engagerat och professionellt sätt. Vi tror att du har it-teknisk utbildning och har arbetat ett antal år med it-support. Du har kunskaper inom Microsofts plattformsprodukter främst Windows Xp, Vista samt server 2003.[ Erfarenhet av processinriktat arbete enligt ITIL är önskvärt. För jobbet krävs B-körkort. Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00