IT-tekniker

IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som helpdesk/IT-tekniker hos Delecsys kommer du att ha en viktig roll i många olika kunduppdrag vilket skapar en spännande och mycket varierande arbetsvardag. Det är en social roll som innebär mycket kontakt med bolagets kunder och du ansvarar för att leverera, stötta och utföra de olika uppdrag som kunderna är i behov av. Förutom ordinarie dagliga helpdeskuppgifter så kommer du även att arbeta med att analysera kunders nuvarande IT-situation, förstå problem och ta fram konkreta helhetslösningar anpassade efter kundens behov. Rollen innebär att du agerar professionellt och rådgivande samt levererar service i toppklass till såväl kunder som kollegor.

Din profil
Du är serviceinriktad, strukturerad och tar stort ansvar för såväl ditt arbete som dina relationer till kunder och medarbetare. Vi ser att du är engagerad, driven och att du möter potentiella problem med innovativa lösningar. Du är en lagspelare, tycker om att arbeta i team och bidrar alltid med din kompetens och inspirerande energi. I rollen som Tekniker arbetar du med affärsförståelse och kan matcha din kompetens inom IT med respektive kunds verksamhet och affärsmiljö. För rollen krävs att du har en gedigen erfarenhet av analytiskt och konstruktivt arbete inom komplexa IT-miljöer. Vi ser gärna att du är en person som på sikt vill växa med och inom företaget, du drivs av att utveckla och coacha såväl dina kunder som medarbetare och ser dig själv som an naturlig ledare i framtiden.

Om företaget
Delecsys är ett konsultbolag som grundades 1997. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg.
Vi är specialinriktade på att hjälpa kunder med expertkompetens inom områden som Databas, Lagring, Backup, Nätverk, Säkerhet, Server, Drift och Övervakning. Vi arbetar med IT infrastruktur där vi tar ett helhetsgrepp runt IT. Delecsys agerar även som aktiv partner och utvecklar er verksamhet så ni kan arbeta smartare och enklare.
Delecsys vill vara en naturlig samarbetspartner som skapar tydliga mervärden för våra kunder. Det viktigaste för oss är att förstå vad våra kunder vill ha och behöver. Det handlar inte om att sälja en viss teknisk lösning utan om att våra IT-lösningar ska hjälpa kunden att nå sina verksamhetsmål.
Våra kunder skall vända sig till oss och känna sig trygga med vår IT- kompetens. Vi är specialister och en aktiv IT-partner som utvecklar och stödjer våra kunders affärsverksamhet.

Om du anser att detta är en roll för dig så skicka ditt CV och Personliga brev till tobias@bemanningskontoret.se

Vi tar endast emot ansökningar gällande denan tjänst till tobias@bemanningskontoret.se

I denna rekryteringsprocess har Delecsys valt att ta hjälp utav BemanningsKontoret. Vid frågor om den utannonserade tjänsten så är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Tobias Wolfgang på tobias@bemanningskontoret.se alt. 072-500 26 77

Om oss
BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida www.bemanningskontoret.se
DI Gasellföretag sedan 2019

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Fred

Catrine Ramsten

Catrine Ramsten

Catrine Ramsten

Katarina Fred

Katarina Fred

Katarina Fred
0727-463010
Kim Amprazis

Emma Nilsson

Christian Haraldsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Bemanningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Stigbergsliden 5 B, Göteborg
None

Postadress

Stigbergsliden 5 B
Göteborg, 41463

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024