OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-tekniker – Användarstöd
Till vår kund Uppsala Universitet söker vi en konsult till uppdraget nedan:
Jobbeskrivning:
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.
Som IT-tekniker vid enheten för Service och support (SoS) ingår du i Servicedeskfunktionen som ansvarar för IT-support till anställda och studenter. Detta uppdrag inom enheten för Service och
support inriktar sig speciellt mot EBC (evolutionsbiologiskt centrum) och Blåsenhus. Det dagliga arbetet innebär huvudsakligen att fungera som problemlösare och avhjälpa problem med universitetets administrativa system och användares datorarbetsplats via telefon eller e-post. I uppdraget ingår att via ett ärendehanteringssystem dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Du svarar på IT-relaterade frågor, eskalerar ärenden, tar emot och lägger beställningar och vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet.
Servicedesk ansvarar även för driftövervakningen av de IT-system som driftas vid avdelningen för universitetsgemensam IT och för att hantera och eskalera eventuella incidenter. Gruppen har i hög grad ett gemensamt ansvar för strategiska där alla är med och bidrar.
Kompetenskrav:
Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig
Goda kunskaper om Windows, MacOS och mobila enheter
Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten, såsom universitetslärare, studenter, administratörer, systemutvecklare och IT-driftorganisation
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Viktiga personliga egenskaper är att du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.
Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Startdatum: Snarast
Plats: Uppsala Universitet
Arbetstid: Heltid
Språk: Svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39