OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Loomis Sverige söker dig med gedigen erfarenhet av att jobba med drift och support av IT och applikationer till en nyckelroll mellan användare, IT och externa leverantörer. Loomis Sverige erbjuder ett varierat och utmanande arbete med möjlighet att påverka, i en internationell verksamhet med spännande utveckling. Är detta en möjlighet för just dig?
Om rollen
Loomis är företaget som inte bara är marknadsledande inom värdehantering, men som även utvecklar nya tjänster t.ex. inom digitala betallösningar. Vi söker dig med ett genuint driv och nyfikenhet inom IT som vill jobba i en större organisation med support av applikationer och IT, och som gillar kommunikation och kravställning mot leverantörer. Rollen innebär att du får ansvar för den dagliga driften av Loomis Sveriges IT med hjälp av en outsourcad helpdesk och interna IT-tekniker såväl hos Loomis Sverige som hos Loomis globala IT-organisation.
I denna nya roll behöver du ha en bakgrund och förståelse för teknikområden som klient, server, nätverk och verksamhetsapplikationer. Loomis Sverige har standardiserat sin plattform på i huvudsak Windows Server och Windows 10 för klienter.
Om dig
För den här rollen söker vi dig som har flera års erfarenhet och dokumenterad bakgrund inom IT-drift/-support. Vi tror att du som person är positiv, prestigelös, proaktiv och initiativrik, samt har ett brinnande intresse av hur teknik kan hjälpa verksamhet och slutanvändare. I rollen kommunicerar du på svenska och engelska, och för att trivas och lyckas med arbetet är du genuint intresserad av att samarbeta med andra och att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Som person är du strukturerad, kommunikativ och drivs av att leverera kvalité.
Din ansökan
Loomis Sverige samarbetar med Wise IT i denna rekryteringsprocess. Kontakta rekryterare Anders Johansson vid frågor och välkommen att ansöka via vårt webbformulär redan idag, då urval sker löpande.
Om Loomis
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom värdehantering i Sverige. Basen i vår verksamhet är att på ett tryggt, säkert, pålitligt och effektivt sätt hantera kontanter och värdeföremål som finns i samhället. Vi är 700 medarbetare och finns på 15 orter runt om i landet. Loomis är en arbetsplats som eftersträvar mångfald. Koncernen Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa, USA och Sydamerika, med en omsättning på omkring 19 miljarder SEK och 24 000 medarbetare. För mer information, se www.loomis.se och www.loomis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog
Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin
Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson