OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom IT, teknik eller liknande samt erfarenhet av arbete som teknisk support och är på jakt efter ett nytt jobb? Motiveras du av att ge service i världsklass och av att jobba med människor? Då kan det här vara rollen du letat efter! Just nu söker vi på Experis IT-tekniker till vår kund i Stockholm. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!
Placeringsort: Stockholm
Start: Oktober
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att kontinuerligt övervaka Help Desk-biljettsystemet och snabbt bistå kunder med att hantera incidenter, händelser, problem, förfrågningar och projekt. En annan central del är att ansvara för att framställa dokumentation kring åtgärder vid problem. Du förväntas även ta hand om implementationen av datorer, skrivare och mobila enheter samt ha kontroll över samtliga datorer, operativsystem och mjukvara som användarna behöver.
I rollen ingår även ansvaret för att säkerställa anslutningen för all utrustning, inklusive arbetsstationer, mobila enheter, skrivare. Du kommer att hantera användarkonton och utföra uppgifter som att förutse, identifiera, felsöka och lösa hårdvaru- och mjukvaruproblem relaterade till datorer, in- och utmatningsenheter samt röst- och videoutrustning.
Du förväntas samarbeta nära med andra IT-supportteam för att planera och genomföra förbättringar, uppgraderingar, omkonfigurationer och eventuella inköp av både mjuk- och hårdvara. En annan aspekt är att bistå med att lösa problem relaterade till säkerhet.
En del av arbetet är också att aktivt utbyta information och kunskap som rör IT-tjänster med dina kollegor inom supportteamet.
Kvalifikationer
* 3 till 4 års relevant IT-erfarenhet.
* Kunskap om ITIL föredras, certifiering är en fördel.
* Teknisk kunskap om Windows 10/11, Microsoft O365, mobilkommunikation, ärendehanteringssystem
* Hands-on erfarenhet av felsökning av både mjukvara och hårdvara.
* Kunskap om tillämpliga dataskyddspraxis och lagar.
* Erfarenhet av att arbeta i en teamorienterad och samarbetsvänlig miljö.
* A+, Network+, Microsoft, Cisco eller andra relevanta tekniska certifieringar är en fördel.
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget kan du höra av dig till konsultchef Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi