OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utvecklingen har aldrig gått så snabbt som den gör idag. Och den kommer aldrig mer gå så här långsamt. Liksom övriga samhället är Luleå Energi mitt i en digitaliseringsresa. Ny teknik och nya affärer ställer nya och tuffa krav på koncernens drift och underhåll av IT- och telefonisystem. Därför stärker vi nu vårt team på IT-sidan. Vill du vara med på vår resa?
Om tjänsten
Som medarbetare på IT-supporten ansvarar du tillsammans med dina kollegor att lösa supportärenden för Luleå Energis medarbetare. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du inkommande ärenden, som främst består i användarsupport gällande datorer och mobiltelefoner, installation av mjukvara och konfigurering.
Andra dagliga arbetsuppgifter kan exempelvis vara beställningar, hantering av telefonabonnemang och arbete med applikationer såsom Windows, AD, Office 365 och annan mjukvara. Du driver ärenden och löser dem självständigt med berörd kund eller avdelning. Vårt huvudmål är att alltid lösa uppgiften med bästa möjliga service.
Tror du att du skulle vara bra på att:
• Vara ett stöd för Office 365 användare
• Stötta med teknisk support till slutanvändare av konferensrum.
• Delta i verksamhetsprojekt som berör IT relaterade frågor
Då är denna tjänst något för dig!
Vem är du?
Vi söker någon med minst gymnasial examen. Tidigare erfarenhet av kundnära roll helst inom kundtjänst är meriterande, särskilt om det även varit ett fokus på IT-support. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i Windows, AD, Office 365 och InTune.
För att trivas hos oss och vara lyckosam i rollen bör du som person vara serviceinriktad, självgående och driven till utveckling av både dig själv likväl som verksamheten i stort. Du känner ansvar mot kunder och arbetsuppgifter men också mot din arbetsgrupp. Du arbetar strukturerat och organiserar ditt arbete på ett resurseffektivt sätt samt att du gärna söker feedback och använder den för att förbättra våra tjänster och interna processer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du ska fungera väl i gruppen. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Körkort B är ett krav. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå på sikt. Ytterligare information om tjänsten lämnas av IT-chef Mikael Martinsson 0920-26 45 36.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till personal@luleaenergi.se senast söndagen 24 maj 2020.
Fackliga företrädare når du via företagets växel 0920-26 44 00. Luleå Energi har valt kanaler för denna rekrytering och undanber alla samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.