IT-tekniker för onsite & remote support

IT-tekniker för onsite & remote support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu flera nya konsulter till ett spännande uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. Här söker vi dig med minst ett års tidigare erfarenhet från servicedesk som vill fortsätta utvecklas inom IT antingen som on-site- eller backoffice-tekniker. Hos denna kund sitter flera andra konsulter från oss på Sigma och du blir en del av ett härligt gäng! 

Arbetsuppgifter

I backoffice-rollen kommer du arbeta med att ge support till användare via telefon, e-post och fjärradministrationsverktyg. Du kommer också supportera kunder på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, Office 365 och mobila OS (iOS). 

I on-site rollen krävs att du har mer erfarenhet och är intresserad av att ge kvalificerad support på plats hos användare. Du ger bland annat support på de mest frekventa OS, arbetsplatsutrustningen, datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, Office 365, Google Apps, mobila OS (iOS) och Chromebook. Du kommer också arbeta med felsökning och driftsättning.

Vi erbjuder dig


• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som 


• Har minst ett års erfarenhet från arbete i servicedesk med uppgifter som: användarstöd via telefon & e-post, arbete i ärendehanteringssystem, kunskap om ITIL processer, systemadministration och dokumentation
• Har erfarenhet från arbete i Office 365
• Har erfarenhet av support av mobila OS och enheter
• Har B-körkort
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Kan börja arbeta senast i mitten av oktober

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.


Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024